20-lecie Moto-Profil

20 listopada 2013

W dniu 16 listopada br. firma Moto-Profil, obecnie jeden z największych dystrybutorów części motoryzacyjnych w Polsce i Europie, obchodziła w Katowicach 20-lecie swojego istnienia.

Na prowadzonej przez Piotra Bałtroczyka wieczornej gali z udziałem m.in. Budki Suflera i Hirka Wrony, bawiło się niemal tysiąc gości. Wydarzenie odbyło się w wynajętym specjalnie na tę okazję katowickim Spodku. Podczas gali przypomniano m.in. historię firmy, jej rozwój oraz plany na przyszłość.

 – Zaczynając od małego zakładu na terenie Śląska, na przestrzeni 20 lat staliśmy się jednym z największych dystrybutorów części motoryzacyjnych nie tylko w Polsce, ale i Europie, powołując przy tym do życia sieć zrzeszającą niemal 150 partnerów w kraju. Na przestrzeni ostatnich lat rozpoczęliśmy także intensywną ekspansję na rynki europejskie, zarówno wschodnie, jak i zachodnie. Obecnie Moto-Profil operuje na dziewięciu rynkach dostarczając ponad 250 000 części dla 900 europejskich Partnerów. Wskazuje to na fakt, że strategia, jaką objęliśmy jest właściwa, a sukces ten nie był przypadkiem. Oczywiście sukces ten jest także udziałem naszych znakomitych Partnerów biznesowych – mówi Piotr Tochowicz, prezes Moto-Profil Sp. z o.o.

W ramach obchodów jubileuszu, firma zorganizowała także pierwszą ogólnopolską konferencję Partnerów powołanej przez Moto-Profil sieci ProfiAuto, podczas której o kondycji światowego sektora aftermarket opowiadał m.in. Fotios Katsardis, prezes stowarzyszenia zrzeszającego największe światowe firmy z sektora aftermarket - Temot International.

 – Światowy rynek aftermarket jest dziś wart około 800 miliardów Euro, przy czym jego wartość stale rośnie. O ile w niektórych krajach Europy Zachodniej możemy zauważyć pewne spadki, to w oczach naszej organizacji przed polskim rynkiem części zamiennych roztaczają się doskonałe perspektywy, które takie firmy, jak Moto-Profil potrafią znakomicie wykorzystać – mówił podczas konferencji Fotios Katsardis, prezes Temot International.

Ponadto na zmiany w kontekście regulacji prawnych związanych z rynkiem samochodów używanych wskazywał także Alfred Franke, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, a o profilu polskiego kierowcy i badaniach z nim związanych opowiadał Tadeusz Kuncy, prezes MotoData. Poranna konferencja zgromadziła ok. 150 partnerów sieci.

Galeria zdjęć z wydarzenia


Zobacz pozostałe aktualności