Włącz powiadomienia Zarządzaj powiadomieniami Moto-Profil

Wiceprezes Adam Kapek w wywiadzie dla portalu Motofaktor

16 grudnia 2020

Największym wyzwaniem będzie powrót do standardowego działania – podsumowuje Adam Kapek, wiceprezes zarządu Moto-Profil. Zapraszamy do lektury wywiadu dla portalu Motofaktor.

Redakcja: jak oceniają Państwo mijający rok na rynku aftermarketowym w Polsce?

Adam Kapek: Na początku roku, podczas spotkania z partnerami ProfiAuto, rozmawialiśmy o tym, że żyjemy w czasach określanych przez naukowców jako VUCA. To teoria, zgodnie z którą współczesny świat cechują: zmienność, niepewność, złożoność i niejednoznaczność. Czasy te wymagają dużej zwinności biznesów i tzw. „antykruchości”, która umożliwia szybkie dostosowywanie się do zmieniającego się otoczenia. Nie zakładaliśmy wtedy, że tak szybko przyjdą wydarzenia zmieniające nasze życie w każdym wymiarze i zweryfikowana zostanie gotowość organizacji do radzenia sobie w takich sytuacjach.

 

Podczas pierwszej fali pandemii pojawiały się na rynku diametralnie różne reakcje na nową rzeczywistość. Przykładowo, równolegle obserwowaliśmy ze strony części partnerów zwiększone zamówienia (w obawie przed ograniczoną dostępnością u producentów), podczas gdy inni decydowali się znacząco je zmniejszyć – bojąc się ograniczonego popytu. Za każdym z tych scenariuszy przemawiały pewne argumenty, które wydawały się prawdopodobne, ale nikt z nas nie potrafił jednoznacznie określić, jak będzie wyglądać przyszłość.

 

Zdecydowaliśmy, że w tym okresie kluczowe dla Moto-Profilu będzie zapewnienie ciągłości dostaw, a także utrzymanie stabilnych warunków handlowych dla naszych partnerów. Wspólnie zachowaliśmy trasy i warunki finansowe dla współpracujących mechaników. Przekonaliśmy się też ponownie o tym, że działając w ramach grupy – sieci sklepów i hurtowni ProfiAuto oraz ProfiAuto Serwis – lepiej radzimy sobie z wyzwaniami w trudnych czasach. Pandemia w różnym stopniu dotknęła poszczególne obszary, w których działamy, jednak z perspektywy czasu ogólny wynik sprzedaży okazał się bardzo dobry i to napawa optymizmem.

 

Z pewnością cieszy fakt, że branża aftermarketowa jest wciąż, a teraz może nawet szczególnie, tak bardzo potrzebna, że obecne zawirowania na rynku gospodarczym nie wpływają negatywnie na zapotrzebowanie na nasze usługi.

 

Cały wywiad dostępny jest na portalu Motofaktor.

Zobacz pozostałe aktualności