LUK (12.4) Produkty LuK w układzie przeniesienia napędu samochodów osobowych i dostawczych

Prowadzący: Marek Matejkowski
Czas trwania: 8 godz.

Sprzęgła

1. Zasada działania i budowa sprzęgieł ciernych

  • Podstawowe wiadomości dotyczące budowy sprzęgła
  • Różne rozwiązania w konstrukcjach docisków i tarcz sprzęgła

2 Budowa sprzęgła z samoczynną kompensacją luzu ( SAC, TAC)

  • Zasada działania systemu samoregulacji typu SAC i TAC
  • Technologia montażu i demontażu sprzęgła z samoregulacją typu SAC- przy użyciu narzędzia specjalnego

3 Hydrauliczne układy sterowania sprzęgłem

  • Budowa i funkcje komponentów hydraulicznego układu sterowania sprzęgłem
  • Technologia montażu

4 Diagnostyka i przyczyny uszkodzeń komponentów sprzęgła
5 Specyficzne rozwiązania konstrukcji sprzęgieł

  • Budowa i wymiana sprzęgła w niektórych rozwiązaniach Audi

Dwumasowe koło zamachowe (DKZ)

1. Cel stosowania DKZ i przyczyny ich rozwoju

  • Drgania skrętne i przyczyny ich powstawania w silniku spalinowym czterosuwowym
  • Wpływ drgań skrętnych na podzespoły pojazdu

2. Budowa i rozwój DKZ

  • Tłumienia drgań skrętnych z zastosowaniem DKZ
  • Budowa , zasada działania i rozwój DKZ
  • DKZ z wahadełkami ( CPA) i/ lub tłumikiem opartym na sprężynach cylindrycznych
  • DKZ z tzw. szczątkową masą wtórną, stosowane między innymi w skrzyniach biegów DSG z grupy VW, DC4 z grupy Renault, Multitronik Audi.

3. Technologia montażu DKZ
4. Diagnoza DKZ i przyczyny uszkodzeń

  • Analiza przyczyn uszkodzeń DKZ, ze wskazaniem diagnostyki niektórych podzespołów w pojeździe
  • Pomiar parametrów DKZ przy wykorzystaniu narzędzia specjalnego LuK

UWAGA
Jest możliwość podziału szkolenia na dwa etapy: Sprzęgło oraz DKZ

Formularz aplikacji