ELRING (7.1) - Technologia uszczelnień we współczesnych silnikach spalinowych

Liczba uczestników: min. 10 osób maks. 16 osób
Czas trwania: 2 - 3 godz

1. Wprowadzenie w technologię uszczelnień

  • Wymagania stawiane uszczelkom podgłowicowym
  • Rodzaje konstrukcji uszczelnień podgłowicowych
  • Materiały uszczelkowe w obszarach pobocznych silnika, np: turbosprężarka

2. Wymagania stawiane dzisiejszym i przyszłym generacjom silników w kontekście technologii uszczelnień– np. downsizing

  • Nowe zoptymalizowane rodzaje konstrukcji uszczelnień podgłowicowych wielowarstwowych z rowkami, metaloflex® oraz metal-elastomer

3. Uszczelka podgłowicowa podczas procesu wymiany

  • Sprawdzenie powierzchni głowicy cylindrów i bloku silnika (np: stop metali lekkich)
  • Naprężenia głowicy cylindrów oraz bloku silnika
  • Wpływ śrub głowicy na uszczelkę głowicy 
  • Proces dokręcania śrub głowicy: moment dokręcający – kąt dociągający
  • Wpływ narzędzi montażowych na prawidłową pracę uszczelki

4. Uszkodzenia silnika

  • Uszkodzenia powstałe w wyniku nieprzestrzegania instrukcji naprawczych
  • Przykłady (zdjęcia) uszkodzeń uszczelnień podgłowicowych
  • Przyczyny uszkodzeń i ich skutki dla uszczelek podgłowicowych

5. Pierścienie uszczelniające wału i uszczelniacze trzonka zaworu

  • Nowe konstrukcje
  • Materiały elastomerowe
  • Specyfika przy montażu

6. Masy uszczelniające i ich miejsca zastosowania

  • Miejsca zastosowania
  • Skład chemiczny
  • “Co gdzie zastosować?”


Cel szkolenia:

  • Poznanie środków w celu fachowego i prawidłowego montażu uszczelnień podczas napraw głowicy, silnika i agregatów.
  • Rozpoznanie przyczyn
  • Rozwiązanie problemów podczas uszkodzeń uszczelek silnika

Grupa docelowa: właściciele warsztatów, mechanicy, mechatronicy oraz techniczny personel sprzedaży

Czas trwania: 2 - 3 godziny

Formularz aplikacji