Włącz powiadomienia
Zarządzaj powiadomieniami
Moto-Profil
BOSCH (5.8) - Bezpośredni wtrysk benzyny firmy Bosch na przykładzie grupy Volkswagen
Czas trwania:
2 dni (50% teorii, 50% praktyki)
Koszt:
1 200 zł netto / os.
Miejsce:
Centrum Szkoleniowe BOSCH
* Akredytacja Kuratorium Oświaty
Część teoretyczna:
- systemy bezpośredniego wtrysku benzyny – MED na przykładzie systemów MED 9 i MED 7, znajdujących zastosowanie w samochodach grupy VW,
- FSI a klasyczne silniki, spalanie mieszanek ubogich jednorodnych i uwarstwionych – korzyści, problemy,
- obwód niskiego ciśnienia paliwa: budowa i zasada działania systemu o zmiennym, elektronicznie regulowanym wydatku; integrator, adaptacje, ustawienia podstawowe,
- obwód wysokiego ciśnienia paliwa: budowa i zasada działania układu; budowa, zasada działania pomp wysokociśnieniowych – warianty, regulacja wysokiego ciśnienia, typowe usterki, tryby awaryjne, zachowania systemu,
- wtryskiwacze wysokociśnieniowe – koncepcja sterowania, diagnostyka, montaż/demontaż,
- układ dolotowy: kierownice powietrza – budowa, cel stosowania, koncepcja sterowania, tryb awaryjny,
- tryby pracy silnika – rodzaje mieszanek, sposoby ich realizacji, zachowania systemu, tryby awaryjne, diagnostyka,
- układ wydechowy – obróbka spalin: budowa układu wydechowego, warianty,
- sonda szerokopasmowa w procesie regulacji składu mieszanki o zmiennym λ, budowa, zasada działania, diagnostyka,
- układ gromadzenia i redukcji tlenków azotu (NOx): emisja i redukcja tlenków azotu: budowa i zasada działania układu kumulacji i redukcji NOx, katalizator zasobnikowy NOx, czujnik NOx – budowa, zasada działania, zadania, diagnostyka, problem zasiarczania i odsiarczania katalizatorów NOx (również w kontekście jakości i zużycia paliwa),
- recyrkulacja spalin w silnikach FSI,
- zmienne fazy rozrządu (również, jako element walki z tzw. turbodziurą),
- elektronicznie sterowany układ chłodzenia: układ z elektronicznie sterowanym termostatem (budowa, zasada działania, cel stosowania, tryb awaryjny, diagnostyka), elektronicznie sterowane wentylatory (cel stosowania, sterowanie, diagnostyka),
- oddławienie silników FSI w kontekście wzmocnienia siły hamowania.
Część praktyczna:
- diagnostyka z wykorzystaniem urządzeń KTS i FSA na silnikach i samochodach szkoleniowych.