Włącz powiadomienia
Zarządzaj powiadomieniami
Moto-Profil
ELRING (7.1) - Samodzielna diagnoza możliwych powodów uszkodzenia silnika, uszczelki głowicy oraz naprawa głowicy
Liczba uczestników:
min.15 os., max. 25 os.
Czas trwania:
ok. 2,5 – 3 godziny
Wartość:
300 zł netto / os.
1. Wprowadzenie do tematu uszczelnień
- Wymagania stawiane przed uszczelką głowicy w nowoczesnym silniku
- Jakim działaniom jest poddawana uszczelka głowicy
- Uszczelnienia głowicy silnika
- Nowoczesne uszczelki głowicy (MLS – Metaloflex®, Metalelastomer) vs uszczelki z materiału miękkiego
2. Część praktyczna z wykorzystaniem silnika Renault/Mercedes R9M
- Demontaż i montaż głowicy z uwzględnieniem właściwych procedur
- Prawidłowe zweryfikowanie powierzchni głowicy oraz bloku silnika
- Skrzywienie głowicy względem bloku silnika
- Wpływ śrub głowicy na poprawną naprawę silnika
- Użycie właściwych narzędzi podczas naprawy
- Dobór właściwych mas uszczelniających
3. Uszkodzenia silnika
- Przyczyny uszkodzeń spowodowane niewłaściwą obsługą
- Najczęstsze uszkodzenia uszczelki głowicy
- Przyczyny i skutki uszkodzeń uszczelki głowicy
4. Simeringi i uszczelniacze zaworów, uszczelki poboczne
- Nowoczesne uszczelniacze PTFE vs simeringi „ze sprężynką” – budowa, sposób działania
- Montaż simeringów z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi
- Nowoczesne uszczelki elastomerowe
Cel szkolenia:
- Samodzielna diagnoza możliwych powodów uszkodzenia silnika, uszczelki głowicy oraz naprawa głowicy
Grupa docelowa:
- Właściciele warsztatów, mechanicy, mechatronicy oraz wykwalifikowani pracownicy działu sprzedaży Czas trwania:
Wymagania techniczne: możliwość wjechania samochodem szkoleniowym na halę/warsztat podczas części praktycznej szkolenia