Niezależny aftermarket motoryzacyjny chce się rozwijać

Ośmiu na dziesięciu mechaników nie żałuje decyzji o założeniu serwisu motoryzacyjnego i jeszcze raz wybraliby tę formę działalności, rozpoczynając nowy biznes – wynika z badania przeprowadzonego w warsztatach ProfiAuto Serwis. Dobre nastroje w branży potwierdza też wzrost liczby nowych partnerów należącej do grupy Moto-Profil sieci: do 240 zrzeszonych firm dołączyło w ostatnich miesiącach aż sześć nowych hurtowni i sklepów motoryzacyjnych.

kolaż.jpg

Przeprowadzone wśród ponad 300 właścicieli warsztatów ProfiAuto Serwis badanie wykazało, że szukając dziś pomysłu na biznes, aż 84% mechaników ponownie zdecydowałoby się na założenie serwisu. Co więcej, ponad połowa z nich zachęcałaby też do prowadzenia warsztatu swoje dzieci lub znajomych (30% zdecydowanie poleciłoby zainwestowanie w serwis motoryzacyjny, a 26% poleciłoby). Ankieta przeprowadzona została na przełomie lipca i sierpnia 2023 r. i wzięli w niej udział właściciele punktów ProfiAuto Serwis z całej Polski.

- Wyniki naszego badania wskazują, że prowadzenie własnego serwisu, wspartego przez ofertę dużej sieci, cieszy się coraz większym powodzeniem. W naszej opinii to nie regularna franczyza, a prowadzenie niezależnego punktu sprawia, że coraz więcej osób decyduje się na dołączenie do naszego modelu biznesowego. Dzięki temu nasi klienci mogą na własną rękę decydować o swoim rozwoju, jednocześnie korzystając z oferty szkoleń, dofinansowania do wyposażenia i narzędzi warsztatowych czy wsparcia marketingowego sieci ProfiAuto. Ma to też bezpośrednie przełożenie nie tylko na liczbę samych warsztatów, ale też na liczbę partnerów handlowych. Potwierdzeniem tego jest fakt, że tylko w tym roku dołączyło do nas sześć dużych, lokalnych sklepów i hurtowni motoryzacyjnych z całej Polski – mówi Dariusz Chochel, manager ds. rozwoju nowych rynków w Moto-Profilu.

Nowi partnerzy ProfiAuto i Moto-Profilu w 2023 roku

Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy do sieci ProfiAuto dołączyli: CCS z Biłgoraja, ING Autotechnika z Kraśnika, MarCar z Cieszyna, Moto-Familia z Jelcza-Laskowic, Moto Trader z Włocławka, ProfiParts z Końskich. Poza nowymi punktami, również dotychczasowi partnerzy rozwijają swoje biznesy. Na otwarcie kolejnych oddziałów zdecydował się m.in. duży gracz na rynku podlaskim - Polamel (nowy punkt otworzył w Wysokiem Mazowieckiem), kielecki MotoArt (hurtownia we Włoszczowie), Auto-Express ze Stalowej Woli (nowy oddział w Leżajsku), Abak-Moto (Chrzanów i Poręba), Motores (Dębica), RD Dyl (Chorzelów), Moto-Gama (Zamość) i Auto Części Derkowski (Głubczyce).

W październiku br. nastąpią kolejne ważne kroki w rozwoju sieci. Dołączy do niej Tom Car z Konina. Na mapie Polski pojawią się też nowe punkty prowadzone przez dotychczasowych partnerów: Auto-Michaś w Piszu oraz Auto-Jarex w Międzychodzie. Łącznie sieć liczy już niemal 250 sklepów i hurtowni oraz ponad 2150 warsztatów w kraju i za granicą. Najwięcej z nich znajduje się w województwach: dolnośląskim, wielkopolskim oraz śląskim.

Jak podkreślają przedstawiciele ProfiAuto, bycie partnerem sieci to korzystanie z jej systemu benefitów, a jednocześnie nadal prowadzenie swojej niezależnej firmy, bez wiążących, wieloletnich umów franczyzowych. ProfiAuto działa bowiem w modelu synergii – filozofia sieci opiera się na tym, że zarabia zarówno właściciel zrzeszonej firmy, jak i właściciel marki ProfiAuto, jednak pełna decyzyjność pozostaje po stronie firmy partnerskiej. Otrzymuje ona jednocześnie wsparcie najbardziej rozpoznawalnej w Polsce marki na rynku warsztatowym, a także szereg rozwiązań do dyspozycji, m.in.: dostęp do niemal 8,5 miliona części w katalogu ProfiAuto, szkolenia dla pracowników, oprogramowanie ProfiBiznes do prowadzenia hurtowni, narzędzia marketingowe oraz atrakcyjne formy finansowania wyposażenia warsztatowego dla swoich klientów.

- Podłożem pierwszych sukcesów założonej przez nas 30 lat temu firmy były: pomysł, odwaga i intuicja. Dziś biznes buduje się zupełnie inaczej – na dogłębnej analizie danych, wiedzy o konkurencji i zdolnościach kształtowania rynku. W obecnych realiach ogromne znaczenie ma znajomość potrzeb klientów, dla których nadrzędną wartością jest czas. Dlatego postawiliśmy na rozbudowany magazyn, szeroki asortyment produktów, efektywną logistykę oraz budowanie partnerstwa z warsztatami. Taką strategię umożliwia idei sieci ProfiAuto, dzięki której wiemy, że niezależna hurtownia może być naprawdę silnym graczem na rynku i wyznaczać trendy m.in. w obsłudze klienta. 30 lat naszej obecności w branży i wieloletnie członkostwo w sieci ProfiAuto jest tego najlepszym potwierdzeniem – mówi Dobiesław Hruszka, właściciel firmy Polamel, będącej członkiem sieci ProfiAuto.

Pogledajte ostale novosti

Najnovije novo

Nowa benzyna E10 – mechanicy wyjaśniają, czy rzeczywiście jest czego się obawiać
27/Velj

Nowa benzyna E10 – mechanicy wyjaśniają, czy rzeczywiście jest czego się obawiać

Na przełomie 2023 i 2024 roku benzyna E10 była tematem numer jeden w mediach motoryzacyjnych oraz wśród osób wiedzących nieco więcej o samochodach. Jedni byli pełni obaw, że nowe paliwo zniszczy im samochód, inni twierdzili, że dodatek bioetanolu nie ma żadnego znaczenia. Którzy z nich mają rację, wyjaśniają eksperci z należącej do firmy Moto-Profil sieci ProfiAuto.
Na Śląsku powstała akademia, która ma pomóc uchronić branżę motoryzacyjną przed brakiem mechaników
11/Pro

Na Śląsku powstała akademia, która ma pomóc uchronić branżę motoryzacyjną przed brakiem mechaników

Jak alarmują branżowi eksperci, mimo iż park pojazdów w Polsce jest coraz starszy, już w najbliższych latach może zabraknąć wykwalifikowanych mechaników do napraw naszych samochodów. By temu zapobiec Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna wraz z partnerami biznesowymi, w tym firmą Moto-Profil - właścicielem największej sieci warsztatów w Polsce (ProfiAuto Serwis) oraz we współpracy z uczelniami wyższymi: Politechniką Śląską i Akademią WSB w Dąbrowie Górniczej a także ośmioma szkołami kształcącymi mechaników pojazdów samochodowych powołały "Automotive StrefAcademy KSSE".
ProfiAuto chce zaoszczędzić mechanikom czas zamawiania części - debiut nowego katalogu online
8/Pro

ProfiAuto chce zaoszczędzić mechanikom czas zamawiania części - debiut nowego katalogu online

Sieć ProfiAuto – twórca pierwszego katalogu online w polskiej branży aftermarket – uruchomiła 20 listopada br. nową wersję swojego flagowego narzędzia do zamawiania części i akcesoriów motoryzacyjnych w sieci. Nowy katalog ProfiAuto ma w niektórych przypadkach skrócić czas zamawiania produktów nawet o 90 procent. Aktualna wersja ma też umożliwi dużo łatwiejsze i bardziej intuicyjne wyszukiwanie oraz grupowanie wyników zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i urządzeniach mobilnych.
30 lat w branży: IX Konferencja ProfiAuto i Konferencja Partnerów Handlowych Moto-Profil
11/Lis

30 lat w branży: IX Konferencja ProfiAuto i Konferencja Partnerów Handlowych Moto-Profil

W dniach 6-7 października br. odbyło się coroczne spotkanie partnerów sieci ProfiAuto, tym razem połączone z jubileuszem 30-lecia jej właściciela – firmy Moto-Profil. W wydarzeniu wzięło udział ponad 450 gości – partnerów sieci, kontrahentów oraz dostawców z całej Europy. Choć event miał charakter jubileuszowy, skupiono się przede wszystkim na przyszłości branży, Moto-Profilu i ProfiAuto, w tym: nadchodzącym debiucie nowego katalogu online, rozszerzaniu sieci o kolejne punkty oraz rozwoju marek własnych: ProfiPower, OYODO i JPN.
Debiutuje nowa strona internetowa ProfiPower
25/Ruj

Debiutuje nowa strona internetowa ProfiPower

ProfiPower to – obok OYODO i JPN – jedna z marek własnych Moto-Profilu. Ponad 5300 mechaników i tysiące kierowców, którzy zaufali marce, od września br. może śledzić informacje na jej temat nie tylko na Facebooku, ale także na stronie www.profipower.eu.
Niezależny aftermarket motoryzacyjny chce się rozwijać
14/Ruj

Niezależny aftermarket motoryzacyjny chce się rozwijać

Ośmiu na dziesięciu mechaników nie żałuje decyzji o założeniu serwisu motoryzacyjnego i jeszcze raz wybraliby tę formę działalności, rozpoczynając nowy biznes – wynika z badania przeprowadzonego w warsztatach ProfiAuto Serwis. Dobre nastroje w branży potwierdza też wzrost liczby nowych partnerów należącej do grupy Moto-Profil sieci: do 240 zrzeszonych firm dołączyło w ostatnich miesiącach aż sześć nowych hurtowni i sklepów motoryzacyjnych.
Świętujemy 30-lecie Moto-Profilu: dni otwarte i piknik
2/Lip

Świętujemy 30-lecie Moto-Profilu: dni otwarte i piknik

Z okazji 30-lecia firmy, 27 maja br. odbył się pierwszy Piknik Rodzinny Moto-Profilu. Na katowickim lotnisku Muchowiec bawiło się 1800 pracowników wraz z bliskimi. Impreza obfitowała w dziesiątki atrakcji, gdzie każdy mógł znaleźć coś dla siebie – i najmłodsi, i dorośli. Wśród nich były między innymi symulatory jazdy, konkursy, warsztaty artystyczne, dmuchańce oraz różnego rodzaju gry sprawnościowe i sportowe. Podobne wydarzenia odbyły się także w centrach logistycznych Moto-Profilu w Jawczycach pod Warszawą oraz w Świebodzinie. Na jednym z nich doszło nawet do… oświadczyn!
Znaczący awans Moto-Profilu na liście 500 największych firm
23/Svi

Znaczący awans Moto-Profilu na liście 500 największych firm

W 2023 roku Moto-Profil znalazł się na 189. pozycji na liście 500 największych polskich przedsiębiorstw, tworzonej przez dziennik „Rzeczpospolita”. To największy awans naszej firmy w historii jej obecności w tym prestiżowym rankingu. W 2022 i 2021 roku Moto-Profil znajdował się w czwartej setce tego corocznego zestawienia „Rzeczpospolitej”.