Niezależny aftermarket motoryzacyjny chce się rozwijać

Ośmiu na dziesięciu mechaników nie żałuje decyzji o założeniu serwisu motoryzacyjnego i jeszcze raz wybraliby tę formę działalności, rozpoczynając nowy biznes – wynika z badania przeprowadzonego w warsztatach ProfiAuto Serwis. Dobre nastroje w branży potwierdza też wzrost liczby nowych partnerów należącej do grupy Moto-Profil sieci: do 240 zrzeszonych firm dołączyło w ostatnich miesiącach aż sześć nowych hurtowni i sklepów motoryzacyjnych.

Niezależny aftermarket motoryzacyjny chce się rozwijać

Przeprowadzone wśród ponad 300 właścicieli warsztatów ProfiAuto Serwis badanie wykazało, że szukając dziś pomysłu na biznes, aż 84% mechaników ponownie zdecydowałoby się na założenie serwisu. Co więcej, ponad połowa z nich zachęcałaby też do prowadzenia warsztatu swoje dzieci lub znajomych (30% zdecydowanie poleciłoby zainwestowanie w serwis motoryzacyjny, a 26% poleciłoby). Ankieta przeprowadzona została na przełomie lipca i sierpnia 2023 r. i wzięli w niej udział właściciele punktów ProfiAuto Serwis z całej Polski.

- Wyniki naszego badania wskazują, że prowadzenie własnego serwisu, wspartego przez ofertę dużej sieci, cieszy się coraz większym powodzeniem. W naszej opinii to nie regularna franczyza, a prowadzenie niezależnego punktu sprawia, że coraz więcej osób decyduje się na dołączenie do naszego modelu biznesowego. Dzięki temu nasi klienci mogą na własną rękę decydować o swoim rozwoju, jednocześnie korzystając z oferty szkoleń, dofinansowania do wyposażenia i narzędzi warsztatowych czy wsparcia marketingowego sieci ProfiAuto. Ma to też bezpośrednie przełożenie nie tylko na liczbę samych warsztatów, ale też na liczbę partnerów handlowych. Potwierdzeniem tego jest fakt, że tylko w tym roku dołączyło do nas sześć dużych, lokalnych sklepów i hurtowni motoryzacyjnych z całej Polski – mówi Dariusz Chochel, manager ds. rozwoju nowych rynków w Moto-Profilu.

Nowi partnerzy ProfiAuto i Moto-Profilu w 2023 roku

Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy do sieci ProfiAuto dołączyli: CCS z Biłgoraja, ING Autotechnika z Kraśnika, MarCar z Cieszyna, Moto-Familia z Jelcza-Laskowic, Moto Trader z Włocławka, ProfiParts z Końskich. Poza nowymi punktami, również dotychczasowi partnerzy rozwijają swoje biznesy. Na otwarcie kolejnych oddziałów zdecydował się m.in. duży gracz na rynku podlaskim - Polamel (nowy punkt otworzył w Wysokiem Mazowieckiem), kielecki MotoArt (hurtownia we Włoszczowie), Auto-Express ze Stalowej Woli (nowy oddział w Leżajsku), Abak-Moto (Chrzanów i Poręba), Motores (Dębica), RD Dyl (Chorzelów), Moto-Gama (Zamość) i Auto Części Derkowski (Głubczyce).

W październiku br. nastąpią kolejne ważne kroki w rozwoju sieci. Dołączy do niej Tom Car z Konina. Na mapie Polski pojawią się też nowe punkty prowadzone przez dotychczasowych partnerów: Auto-Michaś w Piszu oraz Auto-Jarex w Międzychodzie. Łącznie sieć liczy już niemal 250 sklepów i hurtowni oraz ponad 2150 warsztatów w kraju i za granicą. Najwięcej z nich znajduje się w województwach: dolnośląskim, wielkopolskim oraz śląskim.

Jak podkreślają przedstawiciele ProfiAuto, bycie partnerem sieci to korzystanie z jej systemu benefitów, a jednocześnie nadal prowadzenie swojej niezależnej firmy, bez wiążących, wieloletnich umów franczyzowych. ProfiAuto działa bowiem w modelu synergii – filozofia sieci opiera się na tym, że zarabia zarówno właściciel zrzeszonej firmy, jak i właściciel marki ProfiAuto, jednak pełna decyzyjność pozostaje po stronie firmy partnerskiej. Otrzymuje ona jednocześnie wsparcie najbardziej rozpoznawalnej w Polsce marki na rynku warsztatowym, a także szereg rozwiązań do dyspozycji, m.in.: dostęp do niemal 8,5 miliona części w katalogu ProfiAuto, szkolenia dla pracowników, oprogramowanie ProfiBiznes do prowadzenia hurtowni, narzędzia marketingowe oraz atrakcyjne formy finansowania wyposażenia warsztatowego dla swoich klientów.

- Podłożem pierwszych sukcesów założonej przez nas 30 lat temu firmy były: pomysł, odwaga i intuicja. Dziś biznes buduje się zupełnie inaczej – na dogłębnej analizie danych, wiedzy o konkurencji i zdolnościach kształtowania rynku. W obecnych realiach ogromne znaczenie ma znajomość potrzeb klientów, dla których nadrzędną wartością jest czas. Dlatego postawiliśmy na rozbudowany magazyn, szeroki asortyment produktów, efektywną logistykę oraz budowanie partnerstwa z warsztatami. Taką strategię umożliwia idei sieci ProfiAuto, dzięki której wiemy, że niezależna hurtownia może być naprawdę silnym graczem na rynku i wyznaczać trendy m.in. w obsłudze klienta. 30 lat naszej obecności w branży i wieloletnie członkostwo w sieci ProfiAuto jest tego najlepszym potwierdzeniem – mówi Dobiesław Hruszka, właściciel firmy Polamel, będącej członkiem sieci ProfiAuto.

Zobacz inne aktualności

Ostatnie aktualności

Niezależny aftermarket motoryzacyjny chce się rozwijać
14/Wrz

Niezależny aftermarket motoryzacyjny chce się rozwijać

Ośmiu na dziesięciu mechaników nie żałuje decyzji o założeniu serwisu motoryzacyjnego i jeszcze raz wybraliby tę formę działalności, rozpoczynając nowy biznes – wynika z badania przeprowadzonego w warsztatach ProfiAuto Serwis. Dobre nastroje w branży potwierdza też wzrost liczby nowych partnerów należącej do grupy Moto-Profil sieci: do 240 zrzeszonych firm dołączyło w ostatnich miesiącach aż sześć nowych hurtowni i sklepów motoryzacyjnych.
Świętujemy 30-lecie Moto-Profilu: dni otwarte i piknik
2/Cze

Świętujemy 30-lecie Moto-Profilu: dni otwarte i piknik

Z okazji 30-lecia firmy, 27 maja br. odbył się pierwszy Piknik Rodzinny Moto-Profilu. Na katowickim lotnisku Muchowiec bawiło się 1800 pracowników wraz z bliskimi. Impreza obfitowała w dziesiątki atrakcji, gdzie każdy mógł znaleźć coś dla siebie – i najmłodsi, i dorośli. Wśród nich były między innymi symulatory jazdy, konkursy, warsztaty artystyczne, dmuchańce oraz różnego rodzaju gry sprawnościowe i sportowe. Podobne wydarzenia odbyły się także w centrach logistycznych Moto-Profilu w Jawczycach pod Warszawą oraz w Świebodzinie. Na jednym z nich doszło nawet do… oświadczyn!
Znaczący awans Moto-Profilu na liście 500 największych firm
23/Maj

Znaczący awans Moto-Profilu na liście 500 największych firm

W 2023 roku Moto-Profil znalazł się na 189. pozycji na liście 500 największych polskich przedsiębiorstw, tworzonej przez dziennik „Rzeczpospolita”. To największy awans naszej firmy w historii jej obecności w tym prestiżowym rankingu. W 2022 i 2021 roku Moto-Profil znajdował się w czwartej setce tego corocznego zestawienia „Rzeczpospolitej”.
Moto-Profil o przyszłości branży na TEMOT International Summit 2023
19/Maj

Moto-Profil o przyszłości branży na TEMOT International Summit 2023

W dniach 9-11 maja br. eksperci Moto-Profil brali udział w TEMOT International Summit 2023 – najważniejszym corocznym spotkaniu przedstawicieli branży automotive aftermarket, w którym uczestniczyło ponad 400 gości z całego świata. TEMOT International to obecnie największa globalna organizacja zrzeszająca dystrybutorów i producentów części motoryzacyjnych. Nasza firma jest jej jedynym (pod kątem dystrybucji części i akcesoriów samochodowych) polskim członkiem już od ponad 20 lat, a w jej radzie nadzorczej zasiada obecnie prezes Moto-Profilu – Michał Tochowicz, który stoi także na czele grupy roboczej Task Force Data Management.
Diamenty Forbesa dla Moto-Profilu już po raz 10.
16/Maj

Diamenty Forbesa dla Moto-Profilu już po raz 10.

Moto-Profil został po raz kolejny wyróżniony prestiżowym Diamentem Forbesa. To już 10. nagroda dla naszej firmy, przyznana przez polską edycję tego międzynarodowego magazynu, specjalizującego się w publikowaniu list najlepszych i najbardziej wpływowych firm w Polsce i na świecie. W tegorocznej, 15. edycji Moto-Profil został wyróżniony jako jedno z najdynamiczniej rozwijających się polskich przedsiębiorstw w województwie śląskim, które osiągnęły najwyższy średni roczny wzrost wartości.
Wywiad z prezesem Moto-Profilu
27/Mar

Wywiad z prezesem Moto-Profilu

Zapraszamy do lektury najnowszego wywiadu z Michałem Tochowiczem dla branżowego portalu Motofaktor. W rozmowie wracamy do początków firmy, przybliżamy część historii oraz prezentujemy plany rozwojowe.
Moto-Profil z serią wyjątkowych wydarzeń na jubileusz 30-lecia
1/Mar

Moto-Profil z serią wyjątkowych wydarzeń na jubileusz 30-lecia

Jeden z największych dystrybutorów części oraz akcesoriów motoryzacyjnych w Polsce Moto-Profil - wchodzi w czwartą dekadę działalności. W związku z jubileuszem, właściciel marki ProfiAuto zaplanował na ten rok serię specjalnych wydarzeń, promocji oraz konkursów dla partnerów biznesowych. W marcu br. firma zaprezentowała m.in. nowe logo oraz nową stronę www, które korespondują z wprowadzoną w ostatnim czasie wizją - "Zapewniamy mobilność - dziś i jutro".
Moto-Profil podsumowuje rok 2022 i prognozuje rozwój branży
18/Sty

Moto-Profil podsumowuje rok 2022 i prognozuje rozwój branży

„Moto-Profil, jak i cała branża aftermarketowa, jest w dobrej kondycji, jednak musimy wychodzić poza utarte schematy” – mówi Michał Tochowicz, podsumowując rok 2022 w firmie Moto-Profil i sieci ProfiAuto. Przedstawiciele jednego z największych w Polsce dystrybutorów części motoryzacyjnych, wchodzącego właśnie w czwartą dekadę działalności, podali także swoje prognozy na nadchodzące 12 miesięcy.