Praca mechanika w social mediach. ProfiAuto wybrało influencera

ProfiAuto zorganizowało nietypowy casting, do którego zaprosiło przedstawicieli serwisów samochodowych. Sieć poszukiwała Influencera-Mechanika, który stanie się nową twarzą marki w mediach społecznościowych. W konkursie wzięli udział doświadczeni fachowcy, którzy udowodnili, że wiedza techniczna i pasja mogą iść w parze z umiejętnością tworzenia angażujących treści wideo.

BOMBA_INFLU2.png

Nie ma dziś branży, która nie działa w mediach społecznościowych. Firmy z sektora motoryzacyjnego nie są tutaj wyjątkiem i śmiało publikują treści na takich kanałach jak YouTube, Facebook, Instagram czy Tik Tok. Casting przeprowadzony przez ProfiAuto miał na celu nie tylko znalezienie nowej twarzy sieci, ale także popularyzację zawodu mechanika, jako eksperta w obszarze motoryzacji. Był również odpowiedzią na rosnącą rolę materiałów wideo w komunikacji firmy, a także zapotrzebowaniem na treści w kanałach digitalowych przygotowane przez fachowców, którzy na co dzień zajmują się naprawą samochodów.  

Z warsztatu do internetu  

Sieć hurtowni motoryzacyjnych, należąca do firmy Moto-Profil, zaprosiła do udziału przedstawicieli ProfiAuto Serwisów. W pierwszym etapie konkursu mechanicy mieli za zadanie przesłać w dowolnej formie próbki swoich medialnych możliwości. Uczestnicy castingu udostępnili filmy, rolki lub linki do swoich kanałów społecznościowych. 

- Finalnie otrzymaliśmy kilkadziesiąt zgłoszeń. Trzeba przyznać, że kandydaci zaprezentowali zróżnicowane podejścia do formy i narracji tworzonych treści, ale na pewno łączyła ich wspólna cecha: motoryzacja to ich pasja, którą potrafią zaprezentować przed kamerą. Spośród wszystkich zgłoszeń wyłoniliśmy trójkę finalistów. Pod uwagę braliśmy między innymi jakość i atrakcyjność wizualną publikowanych treści, zróżnicowanie kanałów, w których działa kandydat czy umiejętność dostosowania przekazu do różnych grup odbiorców - wyjaśnia Łukasz Kopiec, wiceprezes firmy Moto-Profil będącej właścicielem sieci ProfiAuto. 

Znamy zwycięzcę

W drugim etapie castingu znaleźli się właściciele warsztatów Bomba Auto Serwis, Pit Stop Serwis oraz Devil-Tech Auto Serwis. Każdy z finalistów miał przygotować materiał wideo na wskazany przez organizatora temat. Poruszone zostały kwestie stawek za pracę mechanika, uczestnictwa w specjalistycznych szkoleniach oraz wymiany płynu hamulcowego.

Wszystkie nagrania zostały opublikowane na oficjalnym fanpage’u ProfiAuto, gdzie mogła je zobaczyć i ocenić ponad stutysięczna społeczność marki. Ostatecznie najlepszy okazał się Adam Bomba, który prowadzi swój serwis w miejscowości Góra Włodowska. Zwycięzca otrzymał nagrody o łączonej wartości kilku tysięcy złotych, ale pozostali dwaj finaliści także nie odeszli z pustymi rękami.

 - Jestem naprawdę zaskoczony i nie spodziewałem się takich efektów, kiedy zgłaszałem się na casting. To niesamowite uczucie – robić to, co się kocha i jednocześnie dzielić się tym z innymi. Udział w konkursie pokazał mi, że mogę nie tylko serwisować auta, ale też inspirować i przede wszystkim edukować. Nie ma co ukrywać, że jest to dla mnie również świetne narzędzie promocji, dlatego cieszę się, że ProfiAuto dało nam taką przestrzeń - mówi Adam Bomba, właściciel Bomba Auto Serwis. 

Wsparcie w komunikacji

Casting na Influencera-Mechanika to nie jednorazowe działanie, lecz zapowiedź szerszej strategii ProfiAuto, zakładającej komunikację w kanałach social media opartą także na ludziach tworzących sieć warsztatową. Mechanicy mogą być nie tylko specjalistami od napraw, lecz także autorami wartościowych i angażujących treści. Dlatego marka planuje nawiązanie współpracy nie tylko ze zwycięzcą konkursu, ale również z pozostałymi finalistami.  

- Media społecznościowe od zawsze były integralną częścią naszej strategii komunikacyjnej. Prezentując naszych serwisantów w roli twórców, stawiamy na autentyczność, zaufanie i eksperckość. Casting pokazał, że w naszych szeregach są nie tylko świetni fachowcy, ale też - mam nadzieję - przyszli liderzy opinii - podsumowuje Łukasz Kopiec.

Zobacz inne aktualności

Ostatnie aktualności

Praca mechanika w social mediach. ProfiAuto wybrało influencera
4/Cze

Praca mechanika w social mediach. ProfiAuto wybrało influencera

ProfiAuto zorganizowało nietypowy casting, do którego zaprosiło przedstawicieli serwisów samochodowych. Sieć poszukiwała Influencera-Mechanika, który stanie się nową twarzą marki w mediach społecznościowych. W konkursie wzięli udział doświadczeni fachowcy, którzy udowodnili, że wiedza techniczna i pasja mogą iść w parze z umiejętnością tworzenia angażujących treści wideo.
Moto-Profil w gronie największych polskich firm magazynu „Wprost”
27/Maj

Moto-Profil w gronie największych polskich firm magazynu „Wprost”

Moto-Profil ponownie znalazł się w pierwszej setce listy 200 największych polskich firm przygotowanej przez dziennikarzy magazynu „Wprost”. W porównaniu do edycji z 2024 roku, spółka awansowała o pięć pozycji, będąc jedną z największych krajowych firm z branży dystrybutorów części motoryzacyjnych w tym zestawieniu.
Akumulatory motocyklowe Yuasa – Jakość, która się opłaca dla Ciebie i Twoich klientów
30/Kwi

Akumulatory motocyklowe Yuasa – Jakość, która się opłaca dla Ciebie i Twoich klientów

Koszty utrzymania współczesnego auta, o których się nie mówi. Mechanicy zdradzają tajemnice.
25/Kwi

Koszty utrzymania współczesnego auta, o których się nie mówi. Mechanicy zdradzają tajemnice.

Moto-Profil z tytułem Rozważna Firma Plus 2025
2/Kwi

Moto-Profil z tytułem Rozważna Firma Plus 2025

Moto-Profil znalazł się w elitarnym gronie zaledwie 70 firm, które otrzymały certyfikat Rozważna Firma Plus 2025. Wyróżnienie to przyznawane jest przedsiębiorstwom podejmującym konkretne, długofalowe i systematyczne działania w zakresie zarządzania należnościami oraz odpowiedzialnego prowadzenia działalności gospodarczej.
Chińskie samochody pod lupą - eksperci mają wątpliwości
2/Kwi

Chińskie samochody pod lupą - eksperci mają wątpliwości

Chińskie auta jeszcze nie zalewają polskich ulic, ale widać silną tendencję wzrostową i w najbliższych miesiącach takie marki jak MG, BAIC, Omoda czy Jaecoo przestaną już być egzotyką. Jednak eksperci podchodzą do nich z dużą rozwagą oraz przestrzegają przed kosztowną wpadką. Atrakcyjna cena czy długa gwarancja, to nie wszystko czym powinni kierować się kupujący.
Płyny hamulcowe
31/Mar

Płyny hamulcowe

Zobacz film na temat wyboru płynów hamulcowych
Mechanicy wprost: współczesny samochód jest bardziej awaryjny. Wyniki ogólnopolskiego badania właścicieli serwisów samochodowych
27/Lut

Mechanicy wprost: współczesny samochód jest bardziej awaryjny. Wyniki ogólnopolskiego badania właścicieli serwisów samochodowych

Chorzów, 26 lutego 2025 r. – Blisko trzy czwarte właścicieli warsztatów motoryzacyjnych ma wątpliwości, co do niezawodności nowoczesnych technologii stosowanych w autach. W porównaniu do modeli sprzed 20 lat, współczesne samochody są bardziej awaryjne. Wynika to z krajowego badania, jakie przeprowadziła należąca do firmy Moto-Profil największa w Polsce sieć warsztatów samochodowych – ProfiAuto Serwis. Dodatkowo mechanicy wskazali najmniej awaryjną markę oraz samochody, które ich zdaniem obecnie psują się najczęściej.