Moto-Profil podsumowuje 15 edycji ProfiAuto Show

Ponad 420 000 gości, blisko 210 godzin atrakcji łącznie w trakcie wszystkich dotychczasowych edycji ProfiAuto Show i 4-krotne powiększenie powierzchni targowej na przestrzeni 15 lat. Moto-Profil przygotował statystyki pokazujące rozwój największej tego typu imprezy motoryzacyjnej w Polsce południowej. – Targi są bardzo ważnym wydarzeniem zarówno dla firmy, jak i jej partnerów handlowych – podkreślają przedstawiciele spółki.

Tegoroczna edycja ProfiAuto Show okazała się rekordowa pod wieloma względami – m.in. liczby wystawców i odwiedzających ich stoiska mechaników. Rzut okiem w statystyki dotyczące wszystkich piętnastu edycji targów pokazuje skalę imprezy. Podczas tych lat ProfiAuto Show odwiedziło ogółem ponad 420 000 gości, którzy przez ponad 210 godzin mieli okazję korzystać z motoryzacyjnych atrakcji. Wystawcy przygotowali łącznie około 2000 stoisk. Imponująco rozrosła się także powierzchnia targowa. Pierwsze targi zorganizowano na około 7 tysiącach metrów kwadratowych, a edycja 2018 to aż 20 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej.

– Idea targów motoryzacyjnych ma się bardzo dobrze. Na przykładzie ProfiAuto Show doskonale widać, że takie imprezy są chętnie i tłumnie odwiedzane, pod warunkiem, że jest pomysł na ich kształt i rozwój. Od wielu lat mówimy o naszych targach jako o święcie motoryzacji. To przede wszystkim wydarzenie organizowane z myślą o partnerach i dostawcach. Przedstawiciele firm, którzy na co dzień kontaktują się głównie zdalnie, mogą wreszcie wspólnie usiąść i porozmawiać. Jest to bliskie partnerskiemu podejściu i filozofii biznesu, zgodnie z którą działamy – wyjaśnia Piotr Tochowicz, prezes firmy Moto-Profil.

Targi od wielu lat mają rangę międzynarodową. Dla przedstawicieli hurtowni i sklepów motoryzacyjnych oraz środowiska warsztatowego są okazją do zapoznania się z najważniejszymi propozycjami topowych marek i uczestnictwa w merytorycznych szkoleniach. Dla wystawców to możliwość integracji z klientami i zaprezentowania nowości produktowych. Dla pasjonatów motoryzacji, wśród których znajdują się przecież także przedstawiciele dwóch wcześniejszych grup, ProfiAuto Show jest świetną rozrywką. Wydarzenie ma również wymiar lokalny, bo to jedyne targi motoryzacyjne organizowane w centrum stolicy Śląska, w nowoczesnym Międzynarodowym Centrum Kongresowym i kultowym Spodku. Dlatego od wielu lat wspierane są patronatem prezydenta miasta.

- Od piętnastu lat jesteśmy świadkiem niesamowitej ewolucji targów organizowanych przez Moto-Profil, zarówno pod kątem liczby wystawców oraz odwiedzających, jak i prezentowanych rozwiązań z branży automotive. Nowoczesna hala wystawiennicza pozwala na zorganizowanie zabudowy na wysokim poziomie, a my, jako wystawcy, nie możemy być oderwani od realiów współczesnego rynku motoryzacyjnego i musimy bardzo szybko reagować na następujące na nim zmiany. Tę możliwość dają nam organizatorzy targów ProfiAuto Show, dlatego na pewno spotkamy się w Katowicach w przyszłym roku – podkreśla Jarosław Danel z firmy Monroe, uczestniczącej w targach jako wystawca od pierwszej edycji.

Historia imprezy rozpoczęła się w 2004 roku pod nazwą Międzynarodowe Targi Wiedzy Technicznej i Szkoleń. Wówczas po raz pierwszy czołowi producenci części zamiennych przedstawili swoją ofertę wsparcia technicznego dla niezależnych serwisów samochodowych. Stopniowo formuła ulegała poszerzeniu – kolejnym edycjom zaczęły towarzyszyć, oprócz prezentacji branżowych, także pokazy i atrakcje skierowane do szerszej publiczności. Od 2009 roku wydarzenie nosi oficjalną nazwę ProfiAuto Show i co roku wzbogacane jest o aktualne motoryzacyjne trendy.

– W tym roku działaliśmy pod hasłem „Nowa era motoryzacji”. Jak wynika z frekwencji, idea prezentacji najnowszych rozwiązań branżowych bardzo dobrze się sprawdziła. ProfiAuto Show 2019 na pewno będzie nową odsłoną targów. Przy imprezie o tej skali prace nad kolejną edycją zaczynają się tuż po zakończeniu poprzedniej, ale o szczegółach poinformujemy za jakiś czas – dodaje Piotr Tochowicz.

 

Zobacz wirtualny spacer po targach ProfiAuto Show 2018

 

Lásd a többi hírt

LEGFRISSEBB HÍREK

Nowa benzyna E10 – mechanicy wyjaśniają, czy rzeczywiście jest czego się obawiać
27/Febr.

Nowa benzyna E10 – mechanicy wyjaśniają, czy rzeczywiście jest czego się obawiać

Na przełomie 2023 i 2024 roku benzyna E10 była tematem numer jeden w mediach motoryzacyjnych oraz wśród osób wiedzących nieco więcej o samochodach. Jedni byli pełni obaw, że nowe paliwo zniszczy im samochód, inni twierdzili, że dodatek bioetanolu nie ma żadnego znaczenia. Którzy z nich mają rację, wyjaśniają eksperci z należącej do firmy Moto-Profil sieci ProfiAuto.
Na Śląsku powstała akademia, która ma pomóc uchronić branżę motoryzacyjną przed brakiem mechaników
11/Dec.

Na Śląsku powstała akademia, która ma pomóc uchronić branżę motoryzacyjną przed brakiem mechaników

Jak alarmują branżowi eksperci, mimo iż park pojazdów w Polsce jest coraz starszy, już w najbliższych latach może zabraknąć wykwalifikowanych mechaników do napraw naszych samochodów. By temu zapobiec Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna wraz z partnerami biznesowymi, w tym firmą Moto-Profil - właścicielem największej sieci warsztatów w Polsce (ProfiAuto Serwis) oraz we współpracy z uczelniami wyższymi: Politechniką Śląską i Akademią WSB w Dąbrowie Górniczej a także ośmioma szkołami kształcącymi mechaników pojazdów samochodowych powołały "Automotive StrefAcademy KSSE".
ProfiAuto chce zaoszczędzić mechanikom czas zamawiania części - debiut nowego katalogu online
8/Dec.

ProfiAuto chce zaoszczędzić mechanikom czas zamawiania części - debiut nowego katalogu online

Sieć ProfiAuto – twórca pierwszego katalogu online w polskiej branży aftermarket – uruchomiła 20 listopada br. nową wersję swojego flagowego narzędzia do zamawiania części i akcesoriów motoryzacyjnych w sieci. Nowy katalog ProfiAuto ma w niektórych przypadkach skrócić czas zamawiania produktów nawet o 90 procent. Aktualna wersja ma też umożliwi dużo łatwiejsze i bardziej intuicyjne wyszukiwanie oraz grupowanie wyników zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i urządzeniach mobilnych.
30 lat w branży: IX Konferencja ProfiAuto i Konferencja Partnerów Handlowych Moto-Profil
11/Okt.

30 lat w branży: IX Konferencja ProfiAuto i Konferencja Partnerów Handlowych Moto-Profil

W dniach 6-7 października br. odbyło się coroczne spotkanie partnerów sieci ProfiAuto, tym razem połączone z jubileuszem 30-lecia jej właściciela – firmy Moto-Profil. W wydarzeniu wzięło udział ponad 450 gości – partnerów sieci, kontrahentów oraz dostawców z całej Europy. Choć event miał charakter jubileuszowy, skupiono się przede wszystkim na przyszłości branży, Moto-Profilu i ProfiAuto, w tym: nadchodzącym debiucie nowego katalogu online, rozszerzaniu sieci o kolejne punkty oraz rozwoju marek własnych: ProfiPower, OYODO i JPN.
Debiutuje nowa strona internetowa ProfiPower
25/Szept.

Debiutuje nowa strona internetowa ProfiPower

ProfiPower to – obok OYODO i JPN – jedna z marek własnych Moto-Profilu. Ponad 5300 mechaników i tysiące kierowców, którzy zaufali marce, od września br. może śledzić informacje na jej temat nie tylko na Facebooku, ale także na stronie www.profipower.eu.
Niezależny aftermarket motoryzacyjny chce się rozwijać
14/Szept.

Niezależny aftermarket motoryzacyjny chce się rozwijać

Ośmiu na dziesięciu mechaników nie żałuje decyzji o założeniu serwisu motoryzacyjnego i jeszcze raz wybraliby tę formę działalności, rozpoczynając nowy biznes – wynika z badania przeprowadzonego w warsztatach ProfiAuto Serwis. Dobre nastroje w branży potwierdza też wzrost liczby nowych partnerów należącej do grupy Moto-Profil sieci: do 240 zrzeszonych firm dołączyło w ostatnich miesiącach aż sześć nowych hurtowni i sklepów motoryzacyjnych.
Świętujemy 30-lecie Moto-Profilu: dni otwarte i piknik
2/Jún.

Świętujemy 30-lecie Moto-Profilu: dni otwarte i piknik

Z okazji 30-lecia firmy, 27 maja br. odbył się pierwszy Piknik Rodzinny Moto-Profilu. Na katowickim lotnisku Muchowiec bawiło się 1800 pracowników wraz z bliskimi. Impreza obfitowała w dziesiątki atrakcji, gdzie każdy mógł znaleźć coś dla siebie – i najmłodsi, i dorośli. Wśród nich były między innymi symulatory jazdy, konkursy, warsztaty artystyczne, dmuchańce oraz różnego rodzaju gry sprawnościowe i sportowe. Podobne wydarzenia odbyły się także w centrach logistycznych Moto-Profilu w Jawczycach pod Warszawą oraz w Świebodzinie. Na jednym z nich doszło nawet do… oświadczyn!
Znaczący awans Moto-Profilu na liście 500 największych firm
23/Máj.

Znaczący awans Moto-Profilu na liście 500 największych firm

W 2023 roku Moto-Profil znalazł się na 189. pozycji na liście 500 największych polskich przedsiębiorstw, tworzonej przez dziennik „Rzeczpospolita”. To największy awans naszej firmy w historii jej obecności w tym prestiżowym rankingu. W 2022 i 2021 roku Moto-Profil znajdował się w czwartej setce tego corocznego zestawienia „Rzeczpospolitej”.