Moto-Profil podsumowuje 15 edycji ProfiAuto Show

Ponad 420 000 gości, blisko 210 godzin atrakcji łącznie w trakcie wszystkich dotychczasowych edycji ProfiAuto Show i 4-krotne powiększenie powierzchni targowej na przestrzeni 15 lat. Moto-Profil przygotował statystyki pokazujące rozwój największej tego typu imprezy motoryzacyjnej w Polsce południowej. – Targi są bardzo ważnym wydarzeniem zarówno dla firmy, jak i jej partnerów handlowych – podkreślają przedstawiciele spółki.

Tegoroczna edycja ProfiAuto Show okazała się rekordowa pod wieloma względami – m.in. liczby wystawców i odwiedzających ich stoiska mechaników. Rzut okiem w statystyki dotyczące wszystkich piętnastu edycji targów pokazuje skalę imprezy. Podczas tych lat ProfiAuto Show odwiedziło ogółem ponad 420 000 gości, którzy przez ponad 210 godzin mieli okazję korzystać z motoryzacyjnych atrakcji. Wystawcy przygotowali łącznie około 2000 stoisk. Imponująco rozrosła się także powierzchnia targowa. Pierwsze targi zorganizowano na około 7 tysiącach metrów kwadratowych, a edycja 2018 to aż 20 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej.

– Idea targów motoryzacyjnych ma się bardzo dobrze. Na przykładzie ProfiAuto Show doskonale widać, że takie imprezy są chętnie i tłumnie odwiedzane, pod warunkiem, że jest pomysł na ich kształt i rozwój. Od wielu lat mówimy o naszych targach jako o święcie motoryzacji. To przede wszystkim wydarzenie organizowane z myślą o partnerach i dostawcach. Przedstawiciele firm, którzy na co dzień kontaktują się głównie zdalnie, mogą wreszcie wspólnie usiąść i porozmawiać. Jest to bliskie partnerskiemu podejściu i filozofii biznesu, zgodnie z którą działamy – wyjaśnia Piotr Tochowicz, prezes firmy Moto-Profil.

Targi od wielu lat mają rangę międzynarodową. Dla przedstawicieli hurtowni i sklepów motoryzacyjnych oraz środowiska warsztatowego są okazją do zapoznania się z najważniejszymi propozycjami topowych marek i uczestnictwa w merytorycznych szkoleniach. Dla wystawców to możliwość integracji z klientami i zaprezentowania nowości produktowych. Dla pasjonatów motoryzacji, wśród których znajdują się przecież także przedstawiciele dwóch wcześniejszych grup, ProfiAuto Show jest świetną rozrywką. Wydarzenie ma również wymiar lokalny, bo to jedyne targi motoryzacyjne organizowane w centrum stolicy Śląska, w nowoczesnym Międzynarodowym Centrum Kongresowym i kultowym Spodku. Dlatego od wielu lat wspierane są patronatem prezydenta miasta.

- Od piętnastu lat jesteśmy świadkiem niesamowitej ewolucji targów organizowanych przez Moto-Profil, zarówno pod kątem liczby wystawców oraz odwiedzających, jak i prezentowanych rozwiązań z branży automotive. Nowoczesna hala wystawiennicza pozwala na zorganizowanie zabudowy na wysokim poziomie, a my, jako wystawcy, nie możemy być oderwani od realiów współczesnego rynku motoryzacyjnego i musimy bardzo szybko reagować na następujące na nim zmiany. Tę możliwość dają nam organizatorzy targów ProfiAuto Show, dlatego na pewno spotkamy się w Katowicach w przyszłym roku – podkreśla Jarosław Danel z firmy Monroe, uczestniczącej w targach jako wystawca od pierwszej edycji.

Historia imprezy rozpoczęła się w 2004 roku pod nazwą Międzynarodowe Targi Wiedzy Technicznej i Szkoleń. Wówczas po raz pierwszy czołowi producenci części zamiennych przedstawili swoją ofertę wsparcia technicznego dla niezależnych serwisów samochodowych. Stopniowo formuła ulegała poszerzeniu – kolejnym edycjom zaczęły towarzyszyć, oprócz prezentacji branżowych, także pokazy i atrakcje skierowane do szerszej publiczności. Od 2009 roku wydarzenie nosi oficjalną nazwę ProfiAuto Show i co roku wzbogacane jest o aktualne motoryzacyjne trendy.

– W tym roku działaliśmy pod hasłem „Nowa era motoryzacji”. Jak wynika z frekwencji, idea prezentacji najnowszych rozwiązań branżowych bardzo dobrze się sprawdziła. ProfiAuto Show 2019 na pewno będzie nową odsłoną targów. Przy imprezie o tej skali prace nad kolejną edycją zaczynają się tuż po zakończeniu poprzedniej, ale o szczegółach poinformujemy za jakiś czas – dodaje Piotr Tochowicz.

 

Zobacz wirtualny spacer po targach ProfiAuto Show 2018

 

Zobacz inne aktualności

Ostatnie aktualności

Moto-Profil w pierwszej setce listy największych polskich firm magazynu „Wprost”
28/Maj

Moto-Profil w pierwszej setce listy największych polskich firm magazynu „Wprost”

Moto-Profil znalazł się w pierwszej setce tegorocznej edycji listy 200 największych polskich firm magazynu „Wprost”. W porównaniu do edycji z 2023 roku, spółka awansowała o kilka miejsc, będąc jedną z największych krajowych firm z branży dystrybutorów części motoryzacyjnych w tym zestawieniu.
Moto-Profil „Partnerem Roku” stowarzyszenia TEMOT International
21/Maj

Moto-Profil „Partnerem Roku” stowarzyszenia TEMOT International

Firma Moto-Profil otrzymała tytuł „Shareholder of the Year” TEMOT International – jednego z największych międzynarodowych stowarzyszeń zrzeszających globalnych dystrybutorów części motoryzacyjnych. Statuetki przyznano na corocznym spotkaniu członków organizacji, tym razem odbywającym się w Warszawie. Moto-Profil był w gronie jedynie 10 spośród wszystkich 115 firm członkowskich, którym przyznano nagrody na tegorocznej edycji konferencji.
ProfiAuto Wirtualny Warsztat w prestiżowym raporcie o Metavers fundacji Res Publica i firmy Meta
16/Kwi

ProfiAuto Wirtualny Warsztat w prestiżowym raporcie o Metavers fundacji Res Publica i firmy Meta

Projekt ProfiAuto Wirtualny Warsztat, który z pomocą wirtualnej rzeczywistości uczy młodych mechaników zawodu, stał się częścią raportu „New Digital Frontier” fundacji Res Publica. Wydawnictwo zostało przygotowane m.in. z twórcami Facebooka oraz Instagrama – firmą Meta i wskazuje jak koncept metaverse może mieć zastosowanie w codziennym życiu obywateli Europy Środkowo-Wschodniej. ProfiAuto Wirtualny Warsztat znalazł się w tej publikacji m.in. wśród innych innowacyjnych rozwiązań wykorzystujących wirtualną rzeczywistość z Litwy, Polski oraz Słowacji.
Nowe rozdanie w ProfiAuto. Poznajcie Ambasadorów marki
15/Kwi

Nowe rozdanie w ProfiAuto. Poznajcie Ambasadorów marki

38. To nowa i szczególna liczba w ProfiAuto. Dokładnie tylu liczy grupa Ambasadorów ProfiAuto, która działa w ramach sieci od 1 kwietnia. Największa w Polsce sieć niezależnych sklepów i hurtowni motoryzacyjnych stawia na nową strategię, spójność i jednolitą komunikację.
Branża aftermarketu motoryzacyjnego będzie rosła szczególnie w Polsce
5/Kwi

Branża aftermarketu motoryzacyjnego będzie rosła szczególnie w Polsce

Jak wskazują analizy ekspertów motoryzacyjnych, w najbliższych latach park samochodów ma ulegać sukcesywnemu starzeniu się, co paradoksalnie ma związek z postępującą elektryfikacją pojazdów. Dzięki temu wartość globalnego IAM (rynku dystrybutorów, sklepów oraz hurtowni motoryzacyjnych) ma zwiększyć się o niemal 18 miliardów USD do końca dekady. Jak przekonują eksperci firmy Moto-Profil, szczególnie w Polsce branża ta będzie rosła w szybkim tempie, gdyż kierowców i większości firm nie będzie stać na przesiadanie się do coraz droższych, zelektryfikowanych modeli samochodów. Na przykładzie rozwoju należącej do nich sieci ProfiAuto wskazują też, jak z powodzeniem inwestować dziś w branży IAM.
Moto-Profil z prestiżową nagrodą magazynu Forbes
3/Kwi

Moto-Profil z prestiżową nagrodą magazynu Forbes

Moto-Profil otrzymał nagrodę „Diament Forbesa 2024”, przyznawaną najbardziej dynamicznie rozwijającym się firmom w Polsce. To już jedenaste z rzędu wyróżnienie tego prestiżowego miesięcznika finansowego dla chorzowskiej firmy.
Nowa benzyna E10 – mechanicy wyjaśniają, czy rzeczywiście jest czego się obawiać
27/Lut

Nowa benzyna E10 – mechanicy wyjaśniają, czy rzeczywiście jest czego się obawiać

Na przełomie 2023 i 2024 roku benzyna E10 była tematem numer jeden w mediach motoryzacyjnych oraz wśród osób wiedzących nieco więcej o samochodach. Jedni byli pełni obaw, że nowe paliwo zniszczy im samochód, inni twierdzili, że dodatek bioetanolu nie ma żadnego znaczenia. Którzy z nich mają rację, wyjaśniają eksperci z należącej do firmy Moto-Profil sieci ProfiAuto.
Na Śląsku powstała akademia, która ma pomóc uchronić branżę motoryzacyjną przed brakiem mechaników
11/Gru

Na Śląsku powstała akademia, która ma pomóc uchronić branżę motoryzacyjną przed brakiem mechaników

Jak alarmują branżowi eksperci, mimo iż park pojazdów w Polsce jest coraz starszy, już w najbliższych latach może zabraknąć wykwalifikowanych mechaników do napraw naszych samochodów. By temu zapobiec Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna wraz z partnerami biznesowymi, w tym firmą Moto-Profil - właścicielem największej sieci warsztatów w Polsce (ProfiAuto Serwis) oraz we współpracy z uczelniami wyższymi: Politechniką Śląską i Akademią WSB w Dąbrowie Górniczej a także ośmioma szkołami kształcącymi mechaników pojazdów samochodowych powołały "Automotive StrefAcademy KSSE".