Podczas piątej konferencji ProfiAuto zrzeszeni w sieci specjaliści branży motoryzacyjnej spotkali się Vienna House Andel’s stylowym hotelu zlokalizowanym na terenie dawnego zakładu tkackiego. W industrialnej przestrzeni Łodzi właściciele ponad 120 największych hurtowni i sklepów motoryzacyjnych z Polski, Czech i Słowacji, podejmowali tematy związane z rozwojem sieci i kolejnymi milowymi krokami marki w kierunku nowoczesnych rozwiązań.
Konferencję ProfiAuto rozpoczął Sławomir Błaszczyk – właściciel i prezes firmy M-Mot, przewodniczący powołanej w roku ubiegłym Rady Programowej ProfiAuto. W swoim przemówieniu podsumował 12-miesieczną działalność Rady Programowej, podkreślając, że ogromne zmiany i rozbudowane projekty, które Moto-Profil powołuje do życia, tworzone są z myślą o rozwoju każdego z partnerów i będą ewoluować wyłącznie przy ich wsparciu i przy ścisłej z nimi współpracy. Jako przewodniczący zaprosił wszystkich partnerów ProfiAuto do kontaktu z Radą, zgłaszania swoich pomysłów, konstruktywnych dyskusji na temat wdrażanych projektów, wymiany doświadczeń, ale także do udziału w szkoleniach, które sieć im dedykuje.
To, że rok 2017 był dla ProfiAuto rokiem wielkich wydarzeń, ważnych decyzji i istotnych zmian zobrazował podczas swojego wystąpienia Michał Tochowicz. Dyrektor ds. rozwoju i strategii marki przedstawił zgromadzonym gościom zrealizowane w 2017 roku kluczowe projekty marketingowe, PR-owe i promocyjne przedstawiając jednocześnie imponujące liczby. Na przestrzeni roku ponad 1100 warsztatów samochodowych w Polsce, i ponad 100 w Czechach i Słowacji przyjęło pomarańczowe barwy marki czyniąc ją jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek sieci warsztatów samochodowych w Polsce. II seria programu „Projekt Warsztat” według telewizyjnych statystyk była drugim najchętniej oglądanym programem na antenie TVN Turbo, a dzięki 117 zrealizowanym akcjom PitStop specjaliści ProfiAuto zdiagnozowali blisko 10 000 samochodów, nawiązując kontakt z ich właścicielami. Podczas spotkania obecni byli także goście specjalni, którzy w mijającym roku podjęli strategiczną współpracę z firmą Moto-Profil: przedstawiciele firmy Neptis (właściciele najbardziej znanej aplikacji dla kierowców – Yanosik), Adam Klimek, prowadzący program „Samochód Marzeń – Kup i Zrób”, który od 2017 poszerzył grono doradców ProfiAuto i w swoim programie występuje w pomarańczowych barwach marki, a także Maciej Wisławski – kultowa postać polskiego motorsportu, kierowca i pilot rajdowy, zaangażowany w szkolenia wewnątrz sieci ProfiAuto Serwis, który wraz z zespołem specjalistów przeszkolił na torze Jastrząb ponad 500 właścicieli ProfiAuto Serwisów. Wspomniany cykl szkoleń będzie w 2018 roku przy wsparciu Wisławskiego kontynuowany oraz rozbudowywany o kolejne treści.
Podczas konferencji ProfiAuto nie zabrakło także czesko-słowackiego akcentu. O rozwoju sieci na rynku zagranicznym opowiadał Dyrektor ds. rozwoju marki ProfiAuto w Czechach i na Słowacji - Jindrich Krejci. Podkreślał, że doświadczenie, którym może się pochwalić zespół tworzący markę ProfiAuto w Polsce to najlepszy punkt wyjścia do budowania silnej marki także na rynkach zagranicznych. O potencjale tych rynków świadczy krótki czas, w którym zainicjowano budowanie sieci serwisów i pierwsze spektakularne efekty w postaci ponad 100 warsztatów.
Przyszłość marki jawi się głównie pod znakiem cyfryzacji. Odważna teza, zgodnie z którą do 2020 roku punkty napraw z pomarańczowym logotypem wycofają swoje telefony stacjonarne i zastąpią je nowoczesną aplikacją ProfiAuto, to nie tylko sen przyszłości ale realny i możliwy do osiągnięcia cel, o którym opowiadali Andrzej Brylak – Pełnomocnik Zarządu Moto-Profil ds. rozwoju biznesu oraz Marcin Franc z firmy DotConnet, twórca aplikacji ProfiAuto oraz ProfiAuto Manager. Dzięki rozwiązaniom oferowanym poprzez te dwie aplikacje klient może za pomocą kilku kliknięć umówić się na serwis swojego samochodu, a warsztat samochodowy ma możliwość odpowiedniego zarządzania swoją pracą z wykorzystaniem nowoczesnych technologii nie odrywając się od pracy.
Andrzej Brylak przybliżył uczestnikom konferencji nowoczesne rozwiązania i technologie, które także w branży automotive mogą służyć transformacji organizacji, oferty produktowej czy usług. Jednoznacznie wskazał kierunek, w którym w najbliższych latach podążać będzie marka – nowoczesność, digitalizacja i otwartość na najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne, a także współpraca z najlepszymi w tym zakresie, o czym świadczą m.in. działania marki z Microsoft. Obrany kierunek jest w XXI wieku koniecznością, a nie tylko opcją. Jest też przede wszystkim szansą na to, by nieustannie być o krok przed konkurencją.
– Bez wątpienia rok 2017 to jeden z najlepszych okresów dla nas i naszych Partnerów – mówi Piotr Tochowicz, prezes zarządu firmy Moto-Profil, podkreślając, jak istotną rolę w całościowym sukcesie Moto-Profilu odgrywają poszczególni partnerzy. Lojalność, partnerstwo i wysoka profesjonalizacja to wyznawane wartości, dzięki którym możemy przedstawić podczas tego spotkania takie informacje, jak wzrost przychodów przedsiębiorstwa, rozwój marki ProfiAuto, zwiększenie jej rozpoznawalności, a także … konieczność rozbudowy naszych magazynów.
Wieczorem zaproszeni goście wzięli udział w uroczystym bankiecie w niespotykanej scenerii. EC1 – Miasto Kultury to dawna elektrownia, która na przestrzeni ostatnich lat została zrewitalizowana i przekształcona w centrum naukowo-kulturalne. Podczas spotkania kontrahentów firmy Moto-Profil zamieniła się w salę koncertową i bankietową. Goście zaproszeni zostali na pokazy multimedialne, taneczne i artystyczne, a także na koncerty takich gwiazd jak Urszula, Kayah z zespołem, czy Mrozu. Imprezę z humorem i w wyjątkowym stylu poprowadził satyryk i kabareciarz – Piotr Bałtroczyk.
– Czas, który minął od naszej ostatniej konferencji, był bardzo owocny. Udało nam się wdrożyć wiele
z zaplanowanych działań i nakreślić śmiałe plany na przyszłość firmy Moto-Profil i należącej do niej marki ProfiAuto. Beneficjentami tego sukcesu są jednak przede wszystkim nasi Partnerzy oraz serwisy należące do sieci ProfiAuto Serwis, którzy osiągnęli wzrost na niespotykaną skalę – podsumowuje Piotr Tochowicz.
Partnerami wydarzenia były marki: ATE, Brembo, Febi Bilstein, Gates, Magneti Marelli, Mann Filter, Monroe, NGK NTK, Philips, Schaeffler Luk Ina Fag Ruville, Tedgum, Tomex, Total, Varta, ZF Sachs Lemforder TRW, Zimmerman.