Rekordowy rok Moto-Profil i nowe projekty w ProfiAuto

Wysoki wzrost przychodów firmy Moto-Profil, aktywność jej partnerów handlowych na lokalnych rynkach i poza granicami kraju, cyfrowa przyszłość marki ProfiAuto oraz poszerzające się grono jej wyjątkowych ambasadorów – to główne wątki poruszane w trakcie minionej Konferencji Partnerów Handlowych firmy Moto-Profil.

2017-11-08DSC9422.jpg

Podczas piątej konferencji ProfiAuto zrzeszeni w sieci specjaliści branży motoryzacyjnej spotkali się Vienna House Andel’s stylowym hotelu zlokalizowanym na terenie dawnego zakładu tkackiego. W industrialnej przestrzeni Łodzi właściciele ponad 120 największych hurtowni i sklepów motoryzacyjnych z Polski, Czech i Słowacji, podejmowali tematy związane z rozwojem sieci i kolejnymi milowymi krokami marki w kierunku nowoczesnych rozwiązań.

Konferencję ProfiAuto rozpoczął Sławomir Błaszczyk – właściciel i prezes firmy M-Mot, przewodniczący powołanej w roku ubiegłym Rady Programowej ProfiAuto. W swoim przemówieniu podsumował 12-miesieczną działalność Rady Programowej, podkreślając, że ogromne zmiany i rozbudowane projekty, które Moto-Profil powołuje do życia, tworzone są z myślą o rozwoju każdego z partnerów i będą ewoluować wyłącznie przy ich wsparciu i przy ścisłej z nimi współpracy. Jako przewodniczący zaprosił wszystkich partnerów ProfiAuto do kontaktu z Radą, zgłaszania swoich pomysłów, konstruktywnych dyskusji na temat wdrażanych projektów, wymiany doświadczeń, ale także do udziału w szkoleniach, które sieć im dedykuje.

To, że rok 2017 był dla ProfiAuto rokiem wielkich wydarzeń, ważnych decyzji i istotnych zmian zobrazował podczas swojego wystąpienia Michał Tochowicz. Dyrektor ds. rozwoju i strategii marki przedstawił zgromadzonym gościom zrealizowane w 2017 roku kluczowe projekty marketingowe, PR-owe i promocyjne przedstawiając jednocześnie imponujące liczby. Na przestrzeni roku ponad 1100 warsztatów samochodowych w Polsce, i ponad 100 w Czechach  i Słowacji przyjęło pomarańczowe barwy marki czyniąc ją jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek sieci warsztatów samochodowych w Polsce. II seria programu „Projekt Warsztat” według telewizyjnych statystyk była drugim najchętniej oglądanym programem na antenie TVN Turbo, a dzięki 117 zrealizowanym akcjom PitStop specjaliści ProfiAuto zdiagnozowali blisko 10 000 samochodów, nawiązując kontakt z ich właścicielami.  Podczas spotkania obecni byli także goście specjalni, którzy w mijającym roku podjęli strategiczną współpracę z firmą Moto-Profil: przedstawiciele firmy Neptis (właściciele najbardziej znanej aplikacji dla kierowców – Yanosik), Adam Klimek, prowadzący program „Samochód Marzeń – Kup i Zrób”,  który od 2017 poszerzył grono doradców ProfiAuto i w swoim programie występuje w pomarańczowych barwach marki, a także Maciej Wisławski – kultowa postać polskiego motorsportu, kierowca i pilot rajdowy, zaangażowany w szkolenia wewnątrz sieci ProfiAuto Serwis, który wraz z zespołem specjalistów przeszkolił na torze Jastrząb ponad 500 właścicieli ProfiAuto Serwisów. Wspomniany cykl szkoleń będzie w 2018 roku przy wsparciu Wisławskiego kontynuowany oraz rozbudowywany o kolejne treści.

Podczas konferencji ProfiAuto nie zabrakło także czesko-słowackiego akcentu. O rozwoju sieci na rynku zagranicznym opowiadał Dyrektor ds. rozwoju marki ProfiAuto w Czechach i na Słowacji - Jindrich Krejci. Podkreślał, że doświadczenie, którym może się pochwalić zespół tworzący markę ProfiAuto w Polsce to najlepszy punkt wyjścia do budowania silnej marki także na rynkach zagranicznych. O potencjale tych rynków świadczy krótki czas, w którym zainicjowano budowanie sieci serwisów i pierwsze spektakularne efekty w postaci ponad 100 warsztatów.  

Przyszłość marki jawi się głównie pod znakiem cyfryzacji. Odważna teza, zgodnie z którą do 2020 roku punkty napraw z pomarańczowym logotypem wycofają swoje telefony stacjonarne i zastąpią je nowoczesną aplikacją ProfiAuto, to nie tylko sen przyszłości ale realny i możliwy do osiągnięcia cel, o którym opowiadali Andrzej Brylak – Pełnomocnik Zarządu Moto-Profil ds. rozwoju biznesu oraz Marcin Franc z firmy DotConnet, twórca aplikacji ProfiAuto oraz ProfiAuto Manager.  Dzięki rozwiązaniom oferowanym poprzez te dwie aplikacje klient może za pomocą kilku kliknięć umówić się na serwis swojego samochodu, a warsztat samochodowy ma możliwość odpowiedniego zarządzania swoją pracą z wykorzystaniem nowoczesnych technologii nie odrywając się od pracy.

Andrzej Brylak przybliżył uczestnikom konferencji nowoczesne rozwiązania i technologie, które także w branży automotive mogą służyć transformacji organizacji, oferty produktowej czy usług. Jednoznacznie wskazał kierunek, w którym w najbliższych latach podążać będzie marka – nowoczesność, digitalizacja i otwartość na najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne, a także współpraca z najlepszymi w tym zakresie, o czym świadczą m.in. działania marki z Microsoft.  Obrany kierunek jest w XXI wieku koniecznością, a nie tylko opcją. Jest też przede wszystkim szansą na to, by nieustannie być o krok przed konkurencją.

– Bez wątpienia rok 2017 to jeden z najlepszych okresów dla nas i naszych Partnerów – mówi Piotr Tochowicz, prezes zarządu firmy Moto-Profil, podkreślając,  jak istotną rolę w całościowym sukcesie Moto-Profilu odgrywają poszczególni partnerzy. Lojalność, partnerstwo i wysoka profesjonalizacja to wyznawane wartości, dzięki którym możemy przedstawić podczas tego spotkania takie informacje, jak wzrost przychodów przedsiębiorstwa, rozwój marki ProfiAuto, zwiększenie jej rozpoznawalności, a także … konieczność rozbudowy naszych magazynów.

Wieczorem zaproszeni goście wzięli udział w uroczystym bankiecie w niespotykanej scenerii. EC1 – Miasto Kultury to dawna elektrownia, która na przestrzeni ostatnich lat została zrewitalizowana i przekształcona w centrum naukowo-kulturalne. Podczas spotkania kontrahentów firmy Moto-Profil zamieniła się w salę koncertową i bankietową. Goście zaproszeni zostali na pokazy multimedialne, taneczne i artystyczne, a także na koncerty takich gwiazd jak Urszula, Kayah z zespołem, czy Mrozu. Imprezę z humorem i w wyjątkowym stylu poprowadził satyryk i kabareciarz – Piotr Bałtroczyk.  

– Czas, który minął od naszej ostatniej konferencji, był bardzo owocny. Udało nam się wdrożyć wiele
z zaplanowanych działań i nakreślić śmiałe plany na przyszłość firmy Moto-Profil i należącej do niej marki ProfiAuto. Beneficjentami tego sukcesu są jednak przede wszystkim nasi Partnerzy oraz serwisy należące do sieci ProfiAuto Serwis, którzy osiągnęli wzrost na niespotykaną skalę – podsumowuje Piotr Tochowicz.

Partnerami wydarzenia były marki: ATE, Brembo, Febi Bilstein, Gates, Magneti Marelli, Mann Filter, Monroe, NGK NTK, Philips, Schaeffler Luk Ina Fag Ruville, Tedgum, Tomex, Total, Varta, ZF Sachs Lemforder TRW, Zimmerman.

Galerija

Pogledajte ostale novosti

Najnovije novo

Nowa benzyna E10 – mechanicy wyjaśniają, czy rzeczywiście jest czego się obawiać
27/Velj

Nowa benzyna E10 – mechanicy wyjaśniają, czy rzeczywiście jest czego się obawiać

Na przełomie 2023 i 2024 roku benzyna E10 była tematem numer jeden w mediach motoryzacyjnych oraz wśród osób wiedzących nieco więcej o samochodach. Jedni byli pełni obaw, że nowe paliwo zniszczy im samochód, inni twierdzili, że dodatek bioetanolu nie ma żadnego znaczenia. Którzy z nich mają rację, wyjaśniają eksperci z należącej do firmy Moto-Profil sieci ProfiAuto.
Na Śląsku powstała akademia, która ma pomóc uchronić branżę motoryzacyjną przed brakiem mechaników
11/Pro

Na Śląsku powstała akademia, która ma pomóc uchronić branżę motoryzacyjną przed brakiem mechaników

Jak alarmują branżowi eksperci, mimo iż park pojazdów w Polsce jest coraz starszy, już w najbliższych latach może zabraknąć wykwalifikowanych mechaników do napraw naszych samochodów. By temu zapobiec Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna wraz z partnerami biznesowymi, w tym firmą Moto-Profil - właścicielem największej sieci warsztatów w Polsce (ProfiAuto Serwis) oraz we współpracy z uczelniami wyższymi: Politechniką Śląską i Akademią WSB w Dąbrowie Górniczej a także ośmioma szkołami kształcącymi mechaników pojazdów samochodowych powołały "Automotive StrefAcademy KSSE".
ProfiAuto chce zaoszczędzić mechanikom czas zamawiania części - debiut nowego katalogu online
8/Pro

ProfiAuto chce zaoszczędzić mechanikom czas zamawiania części - debiut nowego katalogu online

Sieć ProfiAuto – twórca pierwszego katalogu online w polskiej branży aftermarket – uruchomiła 20 listopada br. nową wersję swojego flagowego narzędzia do zamawiania części i akcesoriów motoryzacyjnych w sieci. Nowy katalog ProfiAuto ma w niektórych przypadkach skrócić czas zamawiania produktów nawet o 90 procent. Aktualna wersja ma też umożliwi dużo łatwiejsze i bardziej intuicyjne wyszukiwanie oraz grupowanie wyników zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i urządzeniach mobilnych.
30 lat w branży: IX Konferencja ProfiAuto i Konferencja Partnerów Handlowych Moto-Profil
11/Lis

30 lat w branży: IX Konferencja ProfiAuto i Konferencja Partnerów Handlowych Moto-Profil

W dniach 6-7 października br. odbyło się coroczne spotkanie partnerów sieci ProfiAuto, tym razem połączone z jubileuszem 30-lecia jej właściciela – firmy Moto-Profil. W wydarzeniu wzięło udział ponad 450 gości – partnerów sieci, kontrahentów oraz dostawców z całej Europy. Choć event miał charakter jubileuszowy, skupiono się przede wszystkim na przyszłości branży, Moto-Profilu i ProfiAuto, w tym: nadchodzącym debiucie nowego katalogu online, rozszerzaniu sieci o kolejne punkty oraz rozwoju marek własnych: ProfiPower, OYODO i JPN.
Debiutuje nowa strona internetowa ProfiPower
25/Ruj

Debiutuje nowa strona internetowa ProfiPower

ProfiPower to – obok OYODO i JPN – jedna z marek własnych Moto-Profilu. Ponad 5300 mechaników i tysiące kierowców, którzy zaufali marce, od września br. może śledzić informacje na jej temat nie tylko na Facebooku, ale także na stronie www.profipower.eu.
Niezależny aftermarket motoryzacyjny chce się rozwijać
14/Ruj

Niezależny aftermarket motoryzacyjny chce się rozwijać

Ośmiu na dziesięciu mechaników nie żałuje decyzji o założeniu serwisu motoryzacyjnego i jeszcze raz wybraliby tę formę działalności, rozpoczynając nowy biznes – wynika z badania przeprowadzonego w warsztatach ProfiAuto Serwis. Dobre nastroje w branży potwierdza też wzrost liczby nowych partnerów należącej do grupy Moto-Profil sieci: do 240 zrzeszonych firm dołączyło w ostatnich miesiącach aż sześć nowych hurtowni i sklepów motoryzacyjnych.
Świętujemy 30-lecie Moto-Profilu: dni otwarte i piknik
2/Lip

Świętujemy 30-lecie Moto-Profilu: dni otwarte i piknik

Z okazji 30-lecia firmy, 27 maja br. odbył się pierwszy Piknik Rodzinny Moto-Profilu. Na katowickim lotnisku Muchowiec bawiło się 1800 pracowników wraz z bliskimi. Impreza obfitowała w dziesiątki atrakcji, gdzie każdy mógł znaleźć coś dla siebie – i najmłodsi, i dorośli. Wśród nich były między innymi symulatory jazdy, konkursy, warsztaty artystyczne, dmuchańce oraz różnego rodzaju gry sprawnościowe i sportowe. Podobne wydarzenia odbyły się także w centrach logistycznych Moto-Profilu w Jawczycach pod Warszawą oraz w Świebodzinie. Na jednym z nich doszło nawet do… oświadczyn!
Znaczący awans Moto-Profilu na liście 500 największych firm
23/Svi

Znaczący awans Moto-Profilu na liście 500 największych firm

W 2023 roku Moto-Profil znalazł się na 189. pozycji na liście 500 największych polskich przedsiębiorstw, tworzonej przez dziennik „Rzeczpospolita”. To największy awans naszej firmy w historii jej obecności w tym prestiżowym rankingu. W 2022 i 2021 roku Moto-Profil znajdował się w czwartej setce tego corocznego zestawienia „Rzeczpospolitej”.