Rekordowy rok Moto-Profil i nowe projekty w ProfiAuto

Wysoki wzrost przychodów firmy Moto-Profil, aktywność jej partnerów handlowych na lokalnych rynkach i poza granicami kraju, cyfrowa przyszłość marki ProfiAuto oraz poszerzające się grono jej wyjątkowych ambasadorów – to główne wątki poruszane w trakcie minionej Konferencji Partnerów Handlowych firmy Moto-Profil.

2017-11-08DSC9422.jpg

Podczas piątej konferencji ProfiAuto zrzeszeni w sieci specjaliści branży motoryzacyjnej spotkali się Vienna House Andel’s stylowym hotelu zlokalizowanym na terenie dawnego zakładu tkackiego. W industrialnej przestrzeni Łodzi właściciele ponad 120 największych hurtowni i sklepów motoryzacyjnych z Polski, Czech i Słowacji, podejmowali tematy związane z rozwojem sieci i kolejnymi milowymi krokami marki w kierunku nowoczesnych rozwiązań.

Konferencję ProfiAuto rozpoczął Sławomir Błaszczyk – właściciel i prezes firmy M-Mot, przewodniczący powołanej w roku ubiegłym Rady Programowej ProfiAuto. W swoim przemówieniu podsumował 12-miesieczną działalność Rady Programowej, podkreślając, że ogromne zmiany i rozbudowane projekty, które Moto-Profil powołuje do życia, tworzone są z myślą o rozwoju każdego z partnerów i będą ewoluować wyłącznie przy ich wsparciu i przy ścisłej z nimi współpracy. Jako przewodniczący zaprosił wszystkich partnerów ProfiAuto do kontaktu z Radą, zgłaszania swoich pomysłów, konstruktywnych dyskusji na temat wdrażanych projektów, wymiany doświadczeń, ale także do udziału w szkoleniach, które sieć im dedykuje.

To, że rok 2017 był dla ProfiAuto rokiem wielkich wydarzeń, ważnych decyzji i istotnych zmian zobrazował podczas swojego wystąpienia Michał Tochowicz. Dyrektor ds. rozwoju i strategii marki przedstawił zgromadzonym gościom zrealizowane w 2017 roku kluczowe projekty marketingowe, PR-owe i promocyjne przedstawiając jednocześnie imponujące liczby. Na przestrzeni roku ponad 1100 warsztatów samochodowych w Polsce, i ponad 100 w Czechach  i Słowacji przyjęło pomarańczowe barwy marki czyniąc ją jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek sieci warsztatów samochodowych w Polsce. II seria programu „Projekt Warsztat” według telewizyjnych statystyk była drugim najchętniej oglądanym programem na antenie TVN Turbo, a dzięki 117 zrealizowanym akcjom PitStop specjaliści ProfiAuto zdiagnozowali blisko 10 000 samochodów, nawiązując kontakt z ich właścicielami.  Podczas spotkania obecni byli także goście specjalni, którzy w mijającym roku podjęli strategiczną współpracę z firmą Moto-Profil: przedstawiciele firmy Neptis (właściciele najbardziej znanej aplikacji dla kierowców – Yanosik), Adam Klimek, prowadzący program „Samochód Marzeń – Kup i Zrób”,  który od 2017 poszerzył grono doradców ProfiAuto i w swoim programie występuje w pomarańczowych barwach marki, a także Maciej Wisławski – kultowa postać polskiego motorsportu, kierowca i pilot rajdowy, zaangażowany w szkolenia wewnątrz sieci ProfiAuto Serwis, który wraz z zespołem specjalistów przeszkolił na torze Jastrząb ponad 500 właścicieli ProfiAuto Serwisów. Wspomniany cykl szkoleń będzie w 2018 roku przy wsparciu Wisławskiego kontynuowany oraz rozbudowywany o kolejne treści.

Podczas konferencji ProfiAuto nie zabrakło także czesko-słowackiego akcentu. O rozwoju sieci na rynku zagranicznym opowiadał Dyrektor ds. rozwoju marki ProfiAuto w Czechach i na Słowacji - Jindrich Krejci. Podkreślał, że doświadczenie, którym może się pochwalić zespół tworzący markę ProfiAuto w Polsce to najlepszy punkt wyjścia do budowania silnej marki także na rynkach zagranicznych. O potencjale tych rynków świadczy krótki czas, w którym zainicjowano budowanie sieci serwisów i pierwsze spektakularne efekty w postaci ponad 100 warsztatów.  

Przyszłość marki jawi się głównie pod znakiem cyfryzacji. Odważna teza, zgodnie z którą do 2020 roku punkty napraw z pomarańczowym logotypem wycofają swoje telefony stacjonarne i zastąpią je nowoczesną aplikacją ProfiAuto, to nie tylko sen przyszłości ale realny i możliwy do osiągnięcia cel, o którym opowiadali Andrzej Brylak – Pełnomocnik Zarządu Moto-Profil ds. rozwoju biznesu oraz Marcin Franc z firmy DotConnet, twórca aplikacji ProfiAuto oraz ProfiAuto Manager.  Dzięki rozwiązaniom oferowanym poprzez te dwie aplikacje klient może za pomocą kilku kliknięć umówić się na serwis swojego samochodu, a warsztat samochodowy ma możliwość odpowiedniego zarządzania swoją pracą z wykorzystaniem nowoczesnych technologii nie odrywając się od pracy.

Andrzej Brylak przybliżył uczestnikom konferencji nowoczesne rozwiązania i technologie, które także w branży automotive mogą służyć transformacji organizacji, oferty produktowej czy usług. Jednoznacznie wskazał kierunek, w którym w najbliższych latach podążać będzie marka – nowoczesność, digitalizacja i otwartość na najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne, a także współpraca z najlepszymi w tym zakresie, o czym świadczą m.in. działania marki z Microsoft.  Obrany kierunek jest w XXI wieku koniecznością, a nie tylko opcją. Jest też przede wszystkim szansą na to, by nieustannie być o krok przed konkurencją.

– Bez wątpienia rok 2017 to jeden z najlepszych okresów dla nas i naszych Partnerów – mówi Piotr Tochowicz, prezes zarządu firmy Moto-Profil, podkreślając,  jak istotną rolę w całościowym sukcesie Moto-Profilu odgrywają poszczególni partnerzy. Lojalność, partnerstwo i wysoka profesjonalizacja to wyznawane wartości, dzięki którym możemy przedstawić podczas tego spotkania takie informacje, jak wzrost przychodów przedsiębiorstwa, rozwój marki ProfiAuto, zwiększenie jej rozpoznawalności, a także … konieczność rozbudowy naszych magazynów.

Wieczorem zaproszeni goście wzięli udział w uroczystym bankiecie w niespotykanej scenerii. EC1 – Miasto Kultury to dawna elektrownia, która na przestrzeni ostatnich lat została zrewitalizowana i przekształcona w centrum naukowo-kulturalne. Podczas spotkania kontrahentów firmy Moto-Profil zamieniła się w salę koncertową i bankietową. Goście zaproszeni zostali na pokazy multimedialne, taneczne i artystyczne, a także na koncerty takich gwiazd jak Urszula, Kayah z zespołem, czy Mrozu. Imprezę z humorem i w wyjątkowym stylu poprowadził satyryk i kabareciarz – Piotr Bałtroczyk.  

– Czas, który minął od naszej ostatniej konferencji, był bardzo owocny. Udało nam się wdrożyć wiele
z zaplanowanych działań i nakreślić śmiałe plany na przyszłość firmy Moto-Profil i należącej do niej marki ProfiAuto. Beneficjentami tego sukcesu są jednak przede wszystkim nasi Partnerzy oraz serwisy należące do sieci ProfiAuto Serwis, którzy osiągnęli wzrost na niespotykaną skalę – podsumowuje Piotr Tochowicz.

Partnerami wydarzenia były marki: ATE, Brembo, Febi Bilstein, Gates, Magneti Marelli, Mann Filter, Monroe, NGK NTK, Philips, Schaeffler Luk Ina Fag Ruville, Tedgum, Tomex, Total, Varta, ZF Sachs Lemforder TRW, Zimmerman.

Galeria

Zobacz inne aktualności

Ostatnie aktualności

Samochody z kratką dobre nie tylko dla firm. Mechanicy wprost: to proste, solidne modele
19/Wrz

Samochody z kratką dobre nie tylko dla firm. Mechanicy wprost: to proste, solidne modele

Samochody z kratką są jednoznacznie kojarzone z dużymi flotami. Obecnie coraz rzadsze, jednak rynek używanych jest wciąż bogaty w takie pojazdy. Mają ogromną zaletę dla przedsiębiorców, ale czy jest sens kupowania takiego samochodu prywatnie? Mechanicy nie mają wątpliwości.
Moto-Forum 2024, czyli wielkie spotkanie ekspertów branży aftermarket
29/Lip

Moto-Forum 2024, czyli wielkie spotkanie ekspertów branży aftermarket

Nowa nazwa i formuła. Niezmienne pozostaną integracja grupy oraz wymiana doświadczeń biznesowych. W tym roku spotkanie sieci ProfiAuto i ProfiAuto Serwis odbędzie się w ramach wspólnego wydarzenia - Moto-Forum 2024. Weźmie w nim udział ponad 400 przedstawicieli warsztatów samochodowych i blisko 260 hurtowni motoryzacyjnych.
Mechanicy o autach poleasingowych i poflotowych. Czy warto je kupować?
22/Lip

Mechanicy o autach poleasingowych i poflotowych. Czy warto je kupować?

Skrajnie zaniedbane, a może wprost przeciwnie? Często mówi się, że o auta służbowe nikt nie dba. W pierwszej kolejności należy jednak wyraźnie oddzielić auto poleasingowe pochodzące z floty pojazdów i takie, którym jeździł przedsiębiorca, nierzadko prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą. O tym, czy warto kupować poleasingowe i poflotowe auta używane oraz co sprawdzić przed zakupem, mówią eksperci z sieci warsztatów ProfiAuto Serwis i firmy MOTO Flota.
Moto-Profil w pierwszej setce listy największych polskich firm magazynu „Wprost”
28/Maj

Moto-Profil w pierwszej setce listy największych polskich firm magazynu „Wprost”

Moto-Profil znalazł się w pierwszej setce tegorocznej edycji listy 200 największych polskich firm magazynu „Wprost”. W porównaniu do edycji z 2023 roku, spółka awansowała o kilka miejsc, będąc jedną z największych krajowych firm z branży dystrybutorów części motoryzacyjnych w tym zestawieniu.
Moto-Profil „Partnerem Roku” stowarzyszenia TEMOT International
21/Maj

Moto-Profil „Partnerem Roku” stowarzyszenia TEMOT International

Firma Moto-Profil otrzymała tytuł „Shareholder of the Year” TEMOT International – jednego z największych międzynarodowych stowarzyszeń zrzeszających globalnych dystrybutorów części motoryzacyjnych. Statuetki przyznano na corocznym spotkaniu członków organizacji, tym razem odbywającym się w Warszawie. Moto-Profil był w gronie jedynie 10 spośród wszystkich 115 firm członkowskich, którym przyznano nagrody na tegorocznej edycji konferencji.
ProfiAuto Wirtualny Warsztat w prestiżowym raporcie o Metavers fundacji Res Publica i firmy Meta
16/Kwi

ProfiAuto Wirtualny Warsztat w prestiżowym raporcie o Metavers fundacji Res Publica i firmy Meta

Projekt ProfiAuto Wirtualny Warsztat, który z pomocą wirtualnej rzeczywistości uczy młodych mechaników zawodu, stał się częścią raportu „New Digital Frontier” fundacji Res Publica. Wydawnictwo zostało przygotowane m.in. z twórcami Facebooka oraz Instagrama – firmą Meta i wskazuje jak koncept metaverse może mieć zastosowanie w codziennym życiu obywateli Europy Środkowo-Wschodniej. ProfiAuto Wirtualny Warsztat znalazł się w tej publikacji m.in. wśród innych innowacyjnych rozwiązań wykorzystujących wirtualną rzeczywistość z Litwy, Polski oraz Słowacji.
Nowe rozdanie w ProfiAuto. Poznajcie Ambasadorów marki
15/Kwi

Nowe rozdanie w ProfiAuto. Poznajcie Ambasadorów marki

38. To nowa i szczególna liczba w ProfiAuto. Dokładnie tylu liczy grupa Ambasadorów ProfiAuto, która działa w ramach sieci od 1 kwietnia. Największa w Polsce sieć niezależnych sklepów i hurtowni motoryzacyjnych stawia na nową strategię, spójność i jednolitą komunikację.
Branża aftermarketu motoryzacyjnego będzie rosła szczególnie w Polsce
5/Kwi

Branża aftermarketu motoryzacyjnego będzie rosła szczególnie w Polsce

Jak wskazują analizy ekspertów motoryzacyjnych, w najbliższych latach park samochodów ma ulegać sukcesywnemu starzeniu się, co paradoksalnie ma związek z postępującą elektryfikacją pojazdów. Dzięki temu wartość globalnego IAM (rynku dystrybutorów, sklepów oraz hurtowni motoryzacyjnych) ma zwiększyć się o niemal 18 miliardów USD do końca dekady. Jak przekonują eksperci firmy Moto-Profil, szczególnie w Polsce branża ta będzie rosła w szybkim tempie, gdyż kierowców i większości firm nie będzie stać na przesiadanie się do coraz droższych, zelektryfikowanych modeli samochodów. Na przykładzie rozwoju należącej do nich sieci ProfiAuto wskazują też, jak z powodzeniem inwestować dziś w branży IAM.