Jakie zmiany organizacyjne zostały wprowadzone w firmie w ciągu ostatnich kilku miesięcy? Jak to wyglądało na początku wybuchu epidemii, a jak jest obecnie?
Organizacja codziennej pracy w nowej rzeczywistości wymagała szybkich, konkretnych decyzji i elastycznego podejścia do współpracy z partnerami. W pierwszej fazie niezwykle ważna była dla nas komunikacja z właścicielami hurtowni, sklepów oraz warsztatów. Przekazywaliśmy im najświeższe wytyczne Ministerstwa Zdrowia, uzupełnione o nasze wskazówki dotyczące realiów pracy w branży.
Co do zmian organizacyjnych, nacisk położyliśmy na działalność online. Było to możliwe dzięki naszej strukturze i narzędziom wprowadzanym już wcześniej. Zamówienia, organizacja dostaw, kontakt z partnerami oraz dostawcami odbywają się drogą elektroniczną. Od początku pandemii dostawy części przebiegały zgodnie z wcześniejszymi harmonogramami, jeśli tylko było to możliwe. Tam, gdzie sytuacja była bardziej skomplikowana, musieliśmy chwilowo w inny sposób organizować pracę, ale łańcuchy dostaw pozostały nieprzerwane. Pandemia na pewno przyspieszyła rozwój komunikacji i narzędzi online, ale już wcześniej rynek zmierzał w tę stronę.
Jako dystrybutor i pracodawca nadal przykładamy ogromną wagę do wytycznych sanitarnych, uważamy to za kluczowe w momencie luzowania obostrzeń.
Co zmieniło się w funkcjonowaniu sieci warsztatów ProfiAuto Serwis?
Od początku pandemii podejmowaliśmy konkretne działania, aby zapewnić ProfiAuto Serwisom maksimum komfortu i bezpieczeństwa w kryzysowej sytuacji. Pierwszym krokiem było wsparcie ich w sprawnym wdrażaniu wytycznych sanitarnych. Kolejny etap stanowiło wprowadzenie nowych rozwiązań, które pozwoliły zachować ciągłość biznesową hurtowniom i sklepom oraz właścicielom warsztatów i zapewniły bezpieczeństwo ich pracownikom oraz klientom. Mowa tu o usługach „door to door” czy „zaparkuj samochód w serwisie”.
Ta pierwsza pozwala na całkowicie zdalną naprawę auta. Umawiamy wizytę, a po samochód przyjeżdża pracownik danego ProfiAuto Serwisu i zabiera go w celu wykonania usługi. Po wszystkim auto zostaje odtransportowane do kierowcy, przed dom. Druga opcja jest podobna, z tą różnicą, że to właściciel samochodu przywozi go do warsztatu i zostawia w wyznaczonym miejscu, praktycznie bez kontaktu z pracownikami serwisu, a po naprawie w taki sam sposób odbiera. Bardzo szybko wdrożyliśmy również nowe usługi w aplikacji ProfiAuto.
Uzupełniliśmy ją o funkcjonalność ProfiAuto Pay, pozwalającą na elektroniczne płatności przelewem, kodem BLIK lub kartą płatniczą, dzięki czemu aplikacja stała się jedynym w Polsce kompletnym rozwiązaniem mobilnym do zdalnego kontaktu na linii kierowca-serwis. Rozwinęliśmy także nasz projekt wirtualnego warsztatu. Początkowo była to technologiczna ciekawostka, ale ze względu na okoliczności stała się praktycznym narzędziem online. To pierwsze w kraju rozwiązanie, które ma łączyć prezentację modelowego warsztatu z możliwością podnoszenia kompetencji mechaników przez Internet.
Cały wywiad dostępny jest na portalu Motofaktor – zapraszamy do lektury.