ProfiAuto Wirtualny Warsztat w prestiżowym raporcie o Metavers fundacji Res Publica i firmy Meta

Projekt ProfiAuto Wirtualny Warsztat, który z pomocą wirtualnej rzeczywistości uczy młodych mechaników zawodu, stał się częścią raportu „New Digital Frontier” fundacji Res Publica. Wydawnictwo zostało przygotowane m.in. z twórcami Facebooka oraz Instagrama – firmą Meta i wskazuje jak koncept metaverse może mieć zastosowanie w codziennym życiu obywateli Europy Środkowo-Wschodniej. ProfiAuto Wirtualny Warsztat znalazł się w tej publikacji m.in. wśród innych innowacyjnych rozwiązań wykorzystujących wirtualną rzeczywistość z Litwy, Polski oraz Słowacji.

Zrzut ekranu_16-4-2024_165913_visegradinsight.eu.jpeg

Fundacja Res Publica to think-tank wspierający rozwój kultury i poziomu debaty publicznej w Europie Środkowo-Wschodniej. Celem raportu „New Digital Frontier”  było wskazanie, jak koncept metaverse może wpłynąć na życie mieszkańców naszego regionu w przyszłości. Jego premiera miała miejsce w pierwszej połowie kwietnia podczas szczytu Three Seas Summit w Wilnie.

Metaverse, który po polsku nazywany bywa metawersum lub metaświatem, jest koncepcją obejmującą współistnienie wielu wirtualnych światów 3D, w których funkcjonują ludzie. W metaverse reprezentują ich awatary, które spędzają czas podobnie jak my: pracują, bawią się, spotykają ze znajomymi i dokonują zakupów. W raporcie fundacji Res Publica i firmy Meta ProfiAuto Wirtualny Warsztat ukazany jest jako jeden z przykładów, jak nowe technologie związane z wirtualną rzeczywistością mogą z powodzeniem funkcjonować na styku świata realnego i wirtualnego.

ProfiAuto Wirtualny Warsztat to oprogramowanie stworzone przez firmy Moto-Profil i VRTechnology, które z zastosowaniem technologii wirtualnej rzeczywistości (VR – Virtual Reality) uczy młodych adeptów mechaniki zawodu. To aplikacja, w której użytkownik porusza się po modelowym, wirtualnym warsztacie samochodowym. Zawiera ona kilkanaście scenariuszy serwisowych, takich jak np. wymiana tarcz bądź klocków hamulcowych czy oleju w automatycznej skrzyni biegów i na bieżąco koryguje błędy, ucząc dobrych nawyków. Jest tym samym uzupełnieniem regularnych praktyk zawodowych, gdyż przygotowuje uczniów do pracy w serwisie jeszcze przed pierwszymi zajęciami praktycznymi. Jednocześnie jest nowoczesną i atrakcyjną dla pokolenia „Z” formą kształcenia, zgodną z jego zainteresowaniem nowymi technologiami. Moto-Profil oraz firma VRTechnology – twórcy narzędzia – na czas pilotażu projektu udostępnili technologię wirtualnego warsztatu uczniom bezpłatnie. Ze względu na sukces pilotażowych wdrożeń na Śląsku w pierwszym roku funkcjonowania projektu, w 2022 roku inicjatywa została rozszerzona również na inne województwa oraz Czechy. Na przestrzeni 2021 i 2022 r. ze szkoleń z udziałem trenerów największych globalnych producentów części motoryzacyjnych skorzystało łącznie niemal 500 uczniów ze szkół mechanicznych. Projekt został także doceniony przez NATO eDeep Academy – agendę sojuszu, wspierającą systemy edukacyjne we wszystkich krajach wspólnoty atlantyckiej.

– Znalezienie się w tak prestiżowym raporcie, jakim jest „New Digital Frontier”, jest dla nas szczególnym wyróżnieniem. To również ważne potwierdzenie, że nasz projekt ProfiAuto Wirtualny Warsztat jest narzędziem, które wkracza w przyszłość nie tylko motoryzacji, ale też kolejnych pokoleń młodych ludzi w Polsce i poza jej granicami. Obecność w tak ważnym wydawnictwie utwierdza nas w przekonaniu, że ProfiAuto Wirtualny Warsztat znajduje uznanie już nie tylko w branży motoryzacyjnej, ale też wśród opiniotwórczych gremiów zajmujących się debatą o rozwoju Europy. Jest to jednocześnie kolejny sygnał motywujący nas do rozwoju następnych pionierskich w naszej branży projektów, z jakich mogą korzystać nasi klienci – obecni i przyszli. Przy okazji dziękujemy fundacji Res Publica za zaproszenie do obecności w „New Digital Frontier” i kibicujemy Jej kolejnym projektom – mówi Michał Tochowicz, prezes firmy Moto-Profil będącej właścicielem sieci ProfiAuto.

Pełna wersja raportu „New Digital Frontier” dostępna jest na: https://visegradinsight.eu/report-new-digital-frontier/

Zobacz inne aktualności

Ostatnie aktualności

Samochody z kratką dobre nie tylko dla firm. Mechanicy wprost: to proste, solidne modele
19/Wrz

Samochody z kratką dobre nie tylko dla firm. Mechanicy wprost: to proste, solidne modele

Samochody z kratką są jednoznacznie kojarzone z dużymi flotami. Obecnie coraz rzadsze, jednak rynek używanych jest wciąż bogaty w takie pojazdy. Mają ogromną zaletę dla przedsiębiorców, ale czy jest sens kupowania takiego samochodu prywatnie? Mechanicy nie mają wątpliwości.
Moto-Forum 2024, czyli wielkie spotkanie ekspertów branży aftermarket
29/Lip

Moto-Forum 2024, czyli wielkie spotkanie ekspertów branży aftermarket

Nowa nazwa i formuła. Niezmienne pozostaną integracja grupy oraz wymiana doświadczeń biznesowych. W tym roku spotkanie sieci ProfiAuto i ProfiAuto Serwis odbędzie się w ramach wspólnego wydarzenia - Moto-Forum 2024. Weźmie w nim udział ponad 400 przedstawicieli warsztatów samochodowych i blisko 260 hurtowni motoryzacyjnych.
Mechanicy o autach poleasingowych i poflotowych. Czy warto je kupować?
22/Lip

Mechanicy o autach poleasingowych i poflotowych. Czy warto je kupować?

Skrajnie zaniedbane, a może wprost przeciwnie? Często mówi się, że o auta służbowe nikt nie dba. W pierwszej kolejności należy jednak wyraźnie oddzielić auto poleasingowe pochodzące z floty pojazdów i takie, którym jeździł przedsiębiorca, nierzadko prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą. O tym, czy warto kupować poleasingowe i poflotowe auta używane oraz co sprawdzić przed zakupem, mówią eksperci z sieci warsztatów ProfiAuto Serwis i firmy MOTO Flota.
Moto-Profil w pierwszej setce listy największych polskich firm magazynu „Wprost”
28/Maj

Moto-Profil w pierwszej setce listy największych polskich firm magazynu „Wprost”

Moto-Profil znalazł się w pierwszej setce tegorocznej edycji listy 200 największych polskich firm magazynu „Wprost”. W porównaniu do edycji z 2023 roku, spółka awansowała o kilka miejsc, będąc jedną z największych krajowych firm z branży dystrybutorów części motoryzacyjnych w tym zestawieniu.
Moto-Profil „Partnerem Roku” stowarzyszenia TEMOT International
21/Maj

Moto-Profil „Partnerem Roku” stowarzyszenia TEMOT International

Firma Moto-Profil otrzymała tytuł „Shareholder of the Year” TEMOT International – jednego z największych międzynarodowych stowarzyszeń zrzeszających globalnych dystrybutorów części motoryzacyjnych. Statuetki przyznano na corocznym spotkaniu członków organizacji, tym razem odbywającym się w Warszawie. Moto-Profil był w gronie jedynie 10 spośród wszystkich 115 firm członkowskich, którym przyznano nagrody na tegorocznej edycji konferencji.
ProfiAuto Wirtualny Warsztat w prestiżowym raporcie o Metavers fundacji Res Publica i firmy Meta
16/Kwi

ProfiAuto Wirtualny Warsztat w prestiżowym raporcie o Metavers fundacji Res Publica i firmy Meta

Projekt ProfiAuto Wirtualny Warsztat, który z pomocą wirtualnej rzeczywistości uczy młodych mechaników zawodu, stał się częścią raportu „New Digital Frontier” fundacji Res Publica. Wydawnictwo zostało przygotowane m.in. z twórcami Facebooka oraz Instagrama – firmą Meta i wskazuje jak koncept metaverse może mieć zastosowanie w codziennym życiu obywateli Europy Środkowo-Wschodniej. ProfiAuto Wirtualny Warsztat znalazł się w tej publikacji m.in. wśród innych innowacyjnych rozwiązań wykorzystujących wirtualną rzeczywistość z Litwy, Polski oraz Słowacji.
Nowe rozdanie w ProfiAuto. Poznajcie Ambasadorów marki
15/Kwi

Nowe rozdanie w ProfiAuto. Poznajcie Ambasadorów marki

38. To nowa i szczególna liczba w ProfiAuto. Dokładnie tylu liczy grupa Ambasadorów ProfiAuto, która działa w ramach sieci od 1 kwietnia. Największa w Polsce sieć niezależnych sklepów i hurtowni motoryzacyjnych stawia na nową strategię, spójność i jednolitą komunikację.
Branża aftermarketu motoryzacyjnego będzie rosła szczególnie w Polsce
5/Kwi

Branża aftermarketu motoryzacyjnego będzie rosła szczególnie w Polsce

Jak wskazują analizy ekspertów motoryzacyjnych, w najbliższych latach park samochodów ma ulegać sukcesywnemu starzeniu się, co paradoksalnie ma związek z postępującą elektryfikacją pojazdów. Dzięki temu wartość globalnego IAM (rynku dystrybutorów, sklepów oraz hurtowni motoryzacyjnych) ma zwiększyć się o niemal 18 miliardów USD do końca dekady. Jak przekonują eksperci firmy Moto-Profil, szczególnie w Polsce branża ta będzie rosła w szybkim tempie, gdyż kierowców i większości firm nie będzie stać na przesiadanie się do coraz droższych, zelektryfikowanych modeli samochodów. Na przykładzie rozwoju należącej do nich sieci ProfiAuto wskazują też, jak z powodzeniem inwestować dziś w branży IAM.