Rozwój projektu ProfiAuto Serwis VR

Wirtualny warsztat to projekt na miarę obecnych czasów. ProfiAuto rozwija go wykorzystując nowe, cyfrowe możliwości i dopasowując do oczekiwań użytkowników. Czego możemy się spodziewać w edycji 2021?

2021-05-04-okienka.png

W 2019 roku rozpoczęliśmy budowę idealnego warsztatu VR – aplikacji, w której użytkownik porusza się po wirtualnym warsztacie samochodowym przy użyciu gogli VR. Początkowe założenia były dość proste, ale w miarę upływu czasu projekt wspaniale się rozwinął m.in. dzięki przeniesieniu do wersji online. W 2021 roku pojawią się w nim nowe, ekscytujące zmiany.

Rozpoczynając projekt, chcieliśmy przede wszystkim pokazać, jak zaprojektowany powinien być idealny, wzorcowy warsztat, spełniający standardy sieci ProfiAuto Serwis. Naszym celem długoterminowym było rozbudowanie projektu tak, by stał się platformą przeznaczoną m.in. dla młodych mechaników (uczniów szkół mechanicznych), dzięki której w przystępny, atrakcyjny oraz niezależny od miejsca i czasu sposób można przekazywać wiedzę.

W wersji z roku 2019 uczestnik mógł zobaczyć otoczenie warsztatu i jego wnętrze oraz zapoznać się wzorcową ergonomią i niezbędnymi w nowoczesnym serwisie sprzętami. Dynamiki dodawały tej wersji ruchome sprzęty warsztatowe, takie jak podnośnik, wyważarka i montażownica oraz urządzenie do geometrii kół.

W roku 2020 w aplikacji została rozbudowana część interaktywna – użytkownik otrzymał do wyboru kilka scenariuszy wymiany części, dzięki którym może przećwiczyć np. wymianę tarcz i klocków hamulcowych czy wymianę i testowanie akumulatora. Aplikacja w trakcie wirtualnych zmagań na bieżąco koryguje błędy i uczy dobrych nawyków w pracy. Jednocześnie pozwala na powtarzanie danego ćwiczenia bez ograniczeń czasowych i sprzętowych.

Od stycznia 2021 roku rozpoczęliśmy prace nad kolejną wersją, która będzie tłumaczona na język czeski, słowacki i angielski. Rozwijamy ją przy współpracy z ekspertami największych marek motoryzacyjnych. Jej start planowany jest na 1 września 2021. Nowości w tej wersji to m.in.:

  • propozycja nowego rozwiązania z zakresu zarządzania warsztatem – Aplikacja ProfiAuto,
  • scenariusz wyważania i montowania kół (ekspert: ATH Heinl),
  • scenariusz wymiany oleju (eksperci: MANN-FILTER i ENI),
  • regeneracja zacisków, Brake-by-Wire, zasady działania i rodzaje układów hamulcowych (ekspert: Brembo),
  • nauka wymiany amortyzatorów (ekspert: Monroe),
  • budowa akumulatora i zasady działania akumulatorów, także z systemem start-stop (ekspert: Varta)
  • ładowanie akumulatora oraz prezentacja lamp warsztatowych (Osram).

Od startu projektu współpracujemy z czołowymi producentami części zmiennych, takimi jak: Brembo, Monroe, Osram, Varta. Wraz z rozwojem projektu dołączają kolejni partnerzy: ATH Heinl i MANN-FILTER.

Celem projektu kierowanego do szkół jest zaproponowanie rozwiązania, które na starcie przygody młodego człowieka z zawodem mechanika podkreślać będzie istnienie standardów i dostępnych rozwiązań rekomendowanych przez czołowych producentów branży automotive. Standardy te są tożsame ze standardami sieci ProfiAuto.

Jako sieć wypracowujemy dobre nawyki i dzielimy się dobrymi praktykami, które procentować będą w przyszłości. ProfiAuto oferuje kompleksowe rozwiązania dla warsztatów, a projekt VR je podkreśla i rekomenduje. Dzięki współpracy ze światową czołówką dostawców części i wyposażenia warsztatowego, a także naszej codziennej pracy, wypuszczamy „w świat” dobrze wyszkolonych specjalistów.

Projekt ProfiAuto Serwis VR trwa i z każdym rokiem się rozwija. W oczekiwaniu na nowości 2021, zapraszamy do zapoznania się z wersją na PC, która powstała w 2020 roku, dostępną TUTAJ.

Zobacz inne aktualności

Ostatnie aktualności

Mechanicy wprost: współczesny samochód jest bardziej awaryjny. Wyniki ogólnopolskiego badania właścicieli serwisów samochodowych
27/Lut

Mechanicy wprost: współczesny samochód jest bardziej awaryjny. Wyniki ogólnopolskiego badania właścicieli serwisów samochodowych

Chorzów, 26 lutego 2025 r. – Blisko trzy czwarte właścicieli warsztatów motoryzacyjnych ma wątpliwości, co do niezawodności nowoczesnych technologii stosowanych w autach. W porównaniu do modeli sprzed 20 lat, współczesne samochody są bardziej awaryjne. Wynika to z krajowego badania, jakie przeprowadziła należąca do firmy Moto-Profil największa w Polsce sieć warsztatów samochodowych – ProfiAuto Serwis. Dodatkowo mechanicy wskazali najmniej awaryjną markę oraz samochody, które ich zdaniem obecnie psują się najczęściej.
ProfiAuto przyznało tytuły Ambasadorów marki 2025  
30/Sty

ProfiAuto przyznało tytuły Ambasadorów marki 2025  

Największa w Polsce sieć niezależnych sklepów i hurtowni motoryzacyjnych drugi rok z rzędu wręczyła tytuły Ambasadorów ProfiAuto. W nowej odsłonie wyróżniono 37 Ambasadorów marki. Przed całą grupą wiele motoryzacyjnych wyzwań w 2025 roku, ale główny cel jest niezmienny - być jeszcze bliżej warsztatów.  
Dlaczego warto wymienić olej po zimie? Mechanik podaje przyczyny
27/Sty

Dlaczego warto wymienić olej po zimie? Mechanik podaje przyczyny

Okres pozimowy to jedna z dwóch najlepszych pór w ciągu roku na wymianę oleju w silniku. Trudne warunki eksploatacji powodują degradację oleju, a przygotowanie auta do sezonu długich i ciepłych dni to gwarancja utrzymania go w dobrej kondycji.
Podsumowanie roku w ProfiAuto i prognozy dla branży na 2025
19/Gru

Podsumowanie roku w ProfiAuto i prognozy dla branży na 2025

Co czeka branżę aftermarket w 2025 roku?
2/Gru

Co czeka branżę aftermarket w 2025 roku?

ProfiAuto wsparło serwisy poszkodowane w wyniku powodzi
25/Paź

ProfiAuto wsparło serwisy poszkodowane w wyniku powodzi

Sieć ProfiAuto zorganizowała i skoordynowała pomoc dla warsztatów, które ucierpiały w wyniku powodzi na południu Polski w połowie września. Kilka serwisów obsługiwanych przez hurtownie ProfiAuto borykało się z trudnościami związanymi z uszkodzeniami przez wodę infrastruktury, a także sprzętu i narzędzi.
Jeździsz z pustym bakiem? Mechanicy wyjaśniają, czym to grozi
24/Paź

Jeździsz z pustym bakiem? Mechanicy wyjaśniają, czym to grozi

Wielu kierowców lubi korzystać z “głębokiej rezerwy” w baku paliwa, co niesie za sobą poważne konsekwencje. Mechanicy przestrzegają jednak przed takimi praktykami, wskazując jakie części są przez to narażone na awarie. Dementują również teorię o szkodliwym tankowaniu pod korek, choć może być w tym szczypta prawdy. 
Samochody z kratką dobre nie tylko dla firm. Mechanicy wprost: to proste, solidne modele
19/Wrz

Samochody z kratką dobre nie tylko dla firm. Mechanicy wprost: to proste, solidne modele

Samochody z kratką są jednoznacznie kojarzone z dużymi flotami. Obecnie coraz rzadsze, jednak rynek używanych jest wciąż bogaty w takie pojazdy. Mają ogromną zaletę dla przedsiębiorców, ale czy jest sens kupowania takiego samochodu prywatnie? Mechanicy nie mają wątpliwości.