30 lat w branży: IX Konferencja ProfiAuto i Konferencja Partnerów Handlowych Moto-Profil

W dniach 6-7 października br. odbyło się coroczne spotkanie partnerów sieci ProfiAuto, tym razem połączone z jubileuszem 30-lecia jej właściciela – firmy Moto-Profil. W wydarzeniu wzięło udział ponad 450 gości – partnerów sieci, kontrahentów oraz dostawców z całej Europy. Choć event miał charakter jubileuszowy, skupiono się przede wszystkim na przyszłości branży, Moto-Profilu i ProfiAuto, w tym: nadchodzącym debiucie nowego katalogu online, rozszerzaniu sieci o kolejne punkty oraz rozwoju marek własnych: ProfiPower, OYODO i JPN.

Konferencja Partnerów ProfiAuto i Moto-Profil 2023 (3).jpg

Kolejna edycja konferencji odbyła się w hotelu Bania Thermal & Ski w Białce Tatrzańskiej. Jednym z głównych bohaterów wydarzenia był nowy katalog ProfiAuto do zamawiania części i akcesoriów motoryzacyjnych, który w nowej wersji ma być najbardziej intuicyjnym, łatwym w obsłudze i zaawansowanym narzędziem na rynku. Jego debiut przewidziano na listopad tego roku. Podczas tegorocznego spotkania eksperci Moto-Profil mówili także o rozwoju marek własnych ProfiAuto – ProfiPower, OYODO oraz JPN oraz o tym, jak rozwijać swoje firmy, m.in. tworząc nowe oddziały i rozbudowując działalność w okolicy swoich regionalnych hurtowni i sklepów motoryzacyjnych.

Jednym z gości specjalnych konferencji był Tomasz Bęben – prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM), który wskazywał, jak istotna jest współpraca Moto-Profilu z polskimi i zagranicznymi organizacjami działającymi na rzecz niezależnego aftermarketu. Zarówno Tomasz Bęben, jak i Adam Kapek – wiceprezes Moto-Profilu, w swych prezentacjach mówili także o kondycji branży w ostatnich latach oraz o dobrych prognozach na jej przyszłość. Drugim z gości specjalnych był jeden z najczęściej nagradzanych mówców motywacyjnych w Polsce – Szymon Kudła, który wyjaśniał uczestnikom, jak skutecznie sprzedawać usługi w ciągle zmieniającej się rzeczywistości gospodarczej. Na wydarzeniu obecny był ponadto Fotios Katsardis, prezes TEMOT International – największej międzynarodowej organizacji zrzeszającej niezależnych dystrybutorów części i akcesoriów dla motoryzacji na świecie, której Moto-Profil jest jedynym przedstawicielem w Polsce (w kategorii samochodów osobowych).

Część merytoryczną konferencji zakończyła gala wręczenia nagród dla partnerów sieci, którzy w ubiegłym roku wyróżniali się w kluczowych obszarach działalności biznesowej, takich jak wykorzystanie nowoczesnych narzędzi IT, marketing, perfekcyjne prowadzenie finansów firmy, doskonałość operacyjna czy rozwój firmy i marki na lokalnych rynkach.

- 30 lat Moto-Profilu, a tym samym trzy dekady budowania niezależnego rynku aftermarketowego w Polsce i Europie, to oczywiście powód do wielkiej dumy. Natomiast nie chcemy oglądać się wyłącznie za siebie, bo kluczowa jest przyszłość. Dlatego skupiamy się obecnie na rozwoju nowych technologii, które pozwolą naszym partnerom i kontrahentom na włączenie szóstego biegu w rozwoju ich biznesów. Na tegorocznej konferencji chcieliśmy im przekazać, że tak mocno rozbudowany organizm, jakim jest największa w Polsce i jedna z największych na naszym kontynencie sieć niezależnych hurtowni, sklepów i serwisów, to szansa na rozbudowę także ich firm. Dlatego cały czas pracujemy nad nowymi rozwiązaniami, jak choćby „gwiazda” naszej konferencji – nowa wersja katalogu ProfiAuto, który będzie intuicyjnym i dopracowanym narzędziem, pozwalającym zamawiać części szybko, łatwo i intuicyjnie. Przypomnieliśmy także, że rozwój elektromobilności to nie tyle zagrożenie, co szansa dla naszej branży. Z analiz branżowych wiemy, że w najbliższych kilkunastu latach Polacy i większość europejskich krajów nie przesiądzie się od razu do „elektryków”, a pozostanie przy samochodach używanych, z tradycyjnym napędem. Choć oczywiście musimy przygotowywać się na elektromobilność, to w jej wolnym rozwoju widzimy szansę na przyspieszenie niezależnego rynku aftermarketowego w najbliższych latach – mówi Michał Tochowicz, prezes Moto-Profilu.

W trakcie wieczornego bankietu swój symboliczny finał miał także jubileuszowy konkurs, związany z 30-leciem Moto-Profilu, o rekordowej puli nagród w wysokości 1,7 miliona złotych. Kluczyki do samochodów marki Skoda Fabia odebrali klienci, którzy w trakcie trwania konkursu uzyskali największą liczbę punktów w programie partnerskim MP BENEFITS.

Partnerami wydarzenia byli czołowi dostawcy części i akcesoriów dla branży motoryzacyjnej, w tym: ATE, Bosch, Brembo, Castrol, Denso, febi bilstein, FILTRON, JPN, MANN-FILTER, Monroe, NRF, OSRAM, OYODO, ProfiPower, Philips, Schaeffler, VARTA, Valeo, Tomex, ZF oraz Zimmermann.

Galeria

Zobacz inne aktualności

Ostatnie aktualności

Samochody z kratką dobre nie tylko dla firm. Mechanicy wprost: to proste, solidne modele
19/Wrz

Samochody z kratką dobre nie tylko dla firm. Mechanicy wprost: to proste, solidne modele

Samochody z kratką są jednoznacznie kojarzone z dużymi flotami. Obecnie coraz rzadsze, jednak rynek używanych jest wciąż bogaty w takie pojazdy. Mają ogromną zaletę dla przedsiębiorców, ale czy jest sens kupowania takiego samochodu prywatnie? Mechanicy nie mają wątpliwości.
Moto-Forum 2024, czyli wielkie spotkanie ekspertów branży aftermarket
29/Lip

Moto-Forum 2024, czyli wielkie spotkanie ekspertów branży aftermarket

Nowa nazwa i formuła. Niezmienne pozostaną integracja grupy oraz wymiana doświadczeń biznesowych. W tym roku spotkanie sieci ProfiAuto i ProfiAuto Serwis odbędzie się w ramach wspólnego wydarzenia - Moto-Forum 2024. Weźmie w nim udział ponad 400 przedstawicieli warsztatów samochodowych i blisko 260 hurtowni motoryzacyjnych.
Mechanicy o autach poleasingowych i poflotowych. Czy warto je kupować?
22/Lip

Mechanicy o autach poleasingowych i poflotowych. Czy warto je kupować?

Skrajnie zaniedbane, a może wprost przeciwnie? Często mówi się, że o auta służbowe nikt nie dba. W pierwszej kolejności należy jednak wyraźnie oddzielić auto poleasingowe pochodzące z floty pojazdów i takie, którym jeździł przedsiębiorca, nierzadko prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą. O tym, czy warto kupować poleasingowe i poflotowe auta używane oraz co sprawdzić przed zakupem, mówią eksperci z sieci warsztatów ProfiAuto Serwis i firmy MOTO Flota.
Moto-Profil w pierwszej setce listy największych polskich firm magazynu „Wprost”
28/Maj

Moto-Profil w pierwszej setce listy największych polskich firm magazynu „Wprost”

Moto-Profil znalazł się w pierwszej setce tegorocznej edycji listy 200 największych polskich firm magazynu „Wprost”. W porównaniu do edycji z 2023 roku, spółka awansowała o kilka miejsc, będąc jedną z największych krajowych firm z branży dystrybutorów części motoryzacyjnych w tym zestawieniu.
Moto-Profil „Partnerem Roku” stowarzyszenia TEMOT International
21/Maj

Moto-Profil „Partnerem Roku” stowarzyszenia TEMOT International

Firma Moto-Profil otrzymała tytuł „Shareholder of the Year” TEMOT International – jednego z największych międzynarodowych stowarzyszeń zrzeszających globalnych dystrybutorów części motoryzacyjnych. Statuetki przyznano na corocznym spotkaniu członków organizacji, tym razem odbywającym się w Warszawie. Moto-Profil był w gronie jedynie 10 spośród wszystkich 115 firm członkowskich, którym przyznano nagrody na tegorocznej edycji konferencji.
ProfiAuto Wirtualny Warsztat w prestiżowym raporcie o Metavers fundacji Res Publica i firmy Meta
16/Kwi

ProfiAuto Wirtualny Warsztat w prestiżowym raporcie o Metavers fundacji Res Publica i firmy Meta

Projekt ProfiAuto Wirtualny Warsztat, który z pomocą wirtualnej rzeczywistości uczy młodych mechaników zawodu, stał się częścią raportu „New Digital Frontier” fundacji Res Publica. Wydawnictwo zostało przygotowane m.in. z twórcami Facebooka oraz Instagrama – firmą Meta i wskazuje jak koncept metaverse może mieć zastosowanie w codziennym życiu obywateli Europy Środkowo-Wschodniej. ProfiAuto Wirtualny Warsztat znalazł się w tej publikacji m.in. wśród innych innowacyjnych rozwiązań wykorzystujących wirtualną rzeczywistość z Litwy, Polski oraz Słowacji.
Nowe rozdanie w ProfiAuto. Poznajcie Ambasadorów marki
15/Kwi

Nowe rozdanie w ProfiAuto. Poznajcie Ambasadorów marki

38. To nowa i szczególna liczba w ProfiAuto. Dokładnie tylu liczy grupa Ambasadorów ProfiAuto, która działa w ramach sieci od 1 kwietnia. Największa w Polsce sieć niezależnych sklepów i hurtowni motoryzacyjnych stawia na nową strategię, spójność i jednolitą komunikację.
Branża aftermarketu motoryzacyjnego będzie rosła szczególnie w Polsce
5/Kwi

Branża aftermarketu motoryzacyjnego będzie rosła szczególnie w Polsce

Jak wskazują analizy ekspertów motoryzacyjnych, w najbliższych latach park samochodów ma ulegać sukcesywnemu starzeniu się, co paradoksalnie ma związek z postępującą elektryfikacją pojazdów. Dzięki temu wartość globalnego IAM (rynku dystrybutorów, sklepów oraz hurtowni motoryzacyjnych) ma zwiększyć się o niemal 18 miliardów USD do końca dekady. Jak przekonują eksperci firmy Moto-Profil, szczególnie w Polsce branża ta będzie rosła w szybkim tempie, gdyż kierowców i większości firm nie będzie stać na przesiadanie się do coraz droższych, zelektryfikowanych modeli samochodów. Na przykładzie rozwoju należącej do nich sieci ProfiAuto wskazują też, jak z powodzeniem inwestować dziś w branży IAM.