Jeszcze więcej danych w Katalogu ProfiAuto

500 nowych referencji tygodniowo, każda z nich z opisem w standardzie katalogowym już w momencie wprowadzania jej do oferty. – Na bieżąco usprawniamy katalog części, wytyczając nowe standardy w branży. Jakość opisów i wyszukiwania przekłada się przecież bezpośrednio na komfort partnerów handlowych oraz wyniki sprzedaży. W tym celu rozwijamy także funkcję wyszukiwania po numerze VIN oraz OE Research, opartą o analizę poszukiwanych przez użytkowników numerów OE – mówią przedstawiciele ProfiAuto.

Poziom uzupełnienia opisów części dostępnych w Katalogu ProfiAuto przekroczył właśnie 99 procent. Każdego tygodnia wprowadzanych jest do niego średnio pół tysiąca referencji. Liczba nowości jest większa, gdy pojawia się kompletna oferta nowej marki. Wszystkie referencje wyposażane są na bieżąco w opisy obejmujące: numery OE, porównawcze i producenta, w zastosowania do pojazdów, kryteria, parametry, grafikę oraz karty charakterystyki. Dotyczy to zarówno części opisanych przez TecDoc, tych, których opisy w źródłowym systemie pojawią się dopiero za kilka miesięcy i tych, które nigdy się tam nie pojawią. W Katalogu ProfiAuto są dostępne od razu. Dzięki temu nowości natychmiast trafiają do wyników wyszukiwania i do sprzedaży.

– Kładziemy nacisk na to, aby nowości były opisane w pełnym standardzie katalogowym już w momencie ich wprowadzania do bazy. Chcemy, żeby partnerzy handlowi mogli znaleźć jak najszybciej niezbędne informacje i produkty. To możliwe dzięki naszej załodze, która czuwa nad tym, by opisy w katalogu spełniały najwyższe standardy jakości. W przypadku braku danych ustalamy je samodzielnie, kontaktując się bezpośrednio z dostawcą lub producentem. Jeśli pojawia się potrzeba uzupełnienia, zespół kontynuuje poszukiwania lub dokonuje samodzielnych oględzin, identyfikacji i wymiarowania na potrzeby katalogu. Dbamy też na bieżąco o aktualizację już istniejących opisów. Osiągamy poziom uzupełnienia danych katalogowych na poziomie 99,6-99,8% oferty. To bez wątpienia najlepszy wynik w kraju – mówi Mikołaj Gładki, kierownik pionu danych katalogowych Moto-Profil. 

 Nowością jest także ulepszony sposób wyszukiwania części, bazujący na numerze VIN. Moto-Profil jest pionierem w dziedzinie wykorzystania numerów VIN w aplikacji katalogowej w Polsce. Funkcjonalność ta jest stale doskonalona. Eksperci na bieżąco pozyskują nowe bazy danych, tym samym zwiększając liczbę samochodów, do których można dobrać części w oparciu o numer VIN – obecnie jest to około 95% pojazdów osobowych na rynku. Zalety tej technologii sprawiają, że zyskuje ona popularność wśród użytkowników. W ciągu ostatniego roku ilość wyszukiwanych numerów VIN wzrosła niemal dwukrotnie.

W obrębie katalogu udoskonalono także analizę wyników wyszukiwania. System zbiera na bieżąco m.in. informacje o poszukiwanych numerach OE i analizuje je. Przydatne okazują się także te wyszukiwania, które nie przyniosły żadnych wyników. Jeśli dane numery powtarzają się – to znak, że pojawiło się zapotrzebowanie na daną część, a nie jest ona jeszcze dostępna na rynku aftermarketowym. Wtedy, we współpracy z Działem Zakupów, zespół ProfiAuto poszukuje dostawców takich podzespołów, wychodząc naprzeciw aktualnym potrzebom użytkowników. OE Research to bardzo przydatne narzędzie na niezwykle dynamicznym rynku, gdzie każdego dnia pojawiają się nowe dane oraz numery. 

Zobacz inne aktualności

Ostatnie aktualności

Moto-Profil z serią wyjątkowych wydarzeń na jubileusz 30-lecia
1/Mar

Moto-Profil z serią wyjątkowych wydarzeń na jubileusz 30-lecia

Jeden z największych dystrybutorów części oraz akcesoriów motoryzacyjnych w Polsce Moto-Profil - wchodzi w czwartą dekadę działalności. W związku z jubileuszem, właściciel marki ProfiAuto zaplanował na ten rok serię specjalnych wydarzeń, promocji oraz konkursów dla partnerów biznesowych. W marcu br. firma zaprezentowała m.in. nowe logo oraz nową stronę www, które korespondują z wprowadzoną w ostatnim czasie wizją - "Zapewniamy mobilność - dziś i jutro".
Moto-Profil podsumowuje rok 2022 i prognozuje rozwój branży
18/Sty

Moto-Profil podsumowuje rok 2022 i prognozuje rozwój branży

„Moto-Profil, jak i cała branża aftermarketowa, jest w dobrej kondycji, jednak musimy wychodzić poza utarte schematy” – mówi Michał Tochowicz, podsumowując rok 2022 w firmie Moto-Profil i sieci ProfiAuto. Przedstawiciele jednego z największych w Polsce dystrybutorów części motoryzacyjnych, wchodzącego właśnie w czwartą dekadę działalności, podali także swoje prognozy na nadchodzące 12 miesięcy.
Dział finansów Moto-Profil z wyjątkową nagrodą
5/Paź

Dział finansów Moto-Profil z wyjątkową nagrodą

Pod koniec września br. przedstawiciele Moto-Profil wzięli udział w konferencji Credit Risk 2022, organizowanej przez Polski Instytut Credit Management (PICM). Wydarzenie co roku skupia specjalistów zajmujących się zagadnieniami ryzyka kredytowego, w tym zarządzania należnościami, kredytowania i windykacji.
Konferencja Partnerów Firmy Moto-Profil
30/Wrz

Konferencja Partnerów Firmy Moto-Profil

W dniach 24-25 września br. odbyła się VIII Konferencja ProfiAuto. Po przerwie spowodowanej pandemią koronawirusa, właściciel marki – firma Moto-Profil – powrócił do cyklicznych spotkań z członkami sieci, przedstawiając m.in. nową wizję rozwoju oraz odpowiedzi na wyzwania przyszłości w branży aftermarket. Gościem specjalnym wydarzenia był dr Mario Herger, ekspert ds. nowych technologii z Doliny Krzemowej i doradca wielu globalnych firm z branży automotive.
Wraca internetowy hit: Łowcy usterek
14/Cze

Wraca internetowy hit: Łowcy usterek

Marka ProfiAuto – największa w Polsce sieć sklepów i warsztatów motoryzacyjnych – rusza z drugą edycją kampanii „Łowcy usterek”, tworzoną z kabaretem Łowcy.B. Pierwszą odsłonę spotów, które w krzywym zwierciadle ukazują nietypowe sytuacje w serwisach samochodowych, obejrzało ponad 6 milionów internautów. Emisja drugiego sezonu rozpoczęła się 14 czerwca br. w kanałach społecznościowych marki.
Nauka i biznes pomogą w rozwoju szkolnictwa zawodowego i młodych mechaników
31/Maj

Nauka i biznes pomogą w rozwoju szkolnictwa zawodowego i młodych mechaników

W Katowicach podpisano porozumienie, które pozwoli na rozwój projektów z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości do kształcenia uczniów techników i szkół branżowych. Sygnatariuszami porozumienia są Akademia WSB, Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna, firma VRTechnology oraz Moto-Profil – właściciel marki ProfiAuto i twórca projektu ProfiAuto Wirtualny Warsztat, który dał początek nowej inicjatywie. Projekt wzbudził również zainteresowanie NATO DEEP eAcademy – specjalnej agendy Sojuszu Północnoatlantyckiego, wspierającej szesnaście krajów partnerskich NATO w reformowaniu systemów szkolnictwa wojskowego i harmonizacji programów kształcenia, zgodnie z jego standardami.
Moto-Profil bezpośrednim partnerem handlowym Castrol
12/Maj

Moto-Profil bezpośrednim partnerem handlowym Castrol

Firmy Moto-Profil oraz Castrol podpisały porozumienie o współpracy, na mocy którego Moto-Profil stał się bezpośrednim partnerem handlowym marki Castrol. Niesie ono szereg korzyści dla klientów Moto-Profilu, którzy zyskają m.in. dostęp do specjalistycznych referencji.