Pierwsza Regionalna Konferencja ProfiAuto Serwis

Ponad 200 uczestników wzięło udział w pierwszej Regionalnej Konferencji ProfiAuto Serwis. Wśród wielu tematów i omawianych nowości znalazły się m.in. wyniki badań dotyczących serwisów samochodowych oraz zmiany na rynku flotowym. W ramach wydarzenia odbył się również uroczysty bankiet, który poprowadził Piotr Bałtroczyk.

Konferencja była okazją do podsumowania dotychczasowych działań największej w Polsce sieci warsztatów niezależnych, a także wspólnego omówienia planów na przyszłość. To pierwsze z czterech wydarzeń zaplanowanych w ramach spotkań przedstawicieli ProfiAuto Serwis z właścicielami zrzeszonych w sieci warsztatów.

– Regionalne Konferencje ProfiAuto Serwis to okazja do jeszcze większego zacieśnienia relacji wewnątrz sieci. Z roku na rok systematycznie przybywa warsztatów, którym zależy na rozwoju i chcą działać pod naszym szyldem. W tej chwili jest ich już ponad 1800. Takie spotkania pozwalają nam omówić bieżące działania i wspólnie nakreślić perspektywiczne plany. Współpracujemy ze specjalistami w swojej branży i cieszy nas ich otwartość na nowe idee – mówi Mariusz Maksym, koordynator sieci ProfiAuto Serwis.

Regionalna Konferencja ProfiAuto Serwis odbyła się 7 września w Folwarku Łochów. Podczas pierwszej części omówione zostały najważniejsze zagadnienia związane z funkcjonowaniem sieci w ciągu ostatnich miesięcy. Wiceprezes Moto-Profil, Adam Kapek, przedstawił i skomentował wyniki badań rynkowych przeprowadzonych wśród właścicieli serwisów samochodowych. Mariusz Maksym, koordynator sieci ProfiAuto Serwis mówił o korzyściach i benefitach, które wiążą się z przynależnością do sieci. Wręczył także kolejne certyfikaty serwisom, które w ostatnich tygodniach pomyślnie przeszły proces audytu. Prelekcja Andrzeja Brylaka, dyrektora ds. rozwoju biznesu w firmie Moto-Profil, poświęcona była segmentacji klientów pojawiających się w warsztatach i ich specyfice. Po tej części przyszedł czas na spotkania z partnerami konferencji, firmami ATE, Brembo, Blue Print, Febi Bilstein, Magneti Marelli, Mann Filter, MOTO Flota, Schaefller, Varta oraz ZF. W ich trakcie można było porozmawiać o współpracy, a także o nowinkach technologicznych na rynku automotive.

Drugą część konferencji poświęcono planom rozwoju sieci oraz wyzwaniom dla serwisów, takim jak np. konieczność wprowadzenia od nowego roku kas fiskalnych online. W tej części Andrzej Brylak podsumował wyniki projektu badawczego „Idealny warsztat w oczach klienta”, a Adam Kapek – trendy rynkowe związane z posiadaniem i użytkowaniem samochodu. Dzięki prezentacji Tomasza Pełczyńskiego, lidera zespołu ds. sieci serwisowej, uczestnicy dowiedzieli się jakie są korzyści i wymagania dotyczące współpracy z MOTO Flotą, dzięki której wybrane ProfiAuto Serwisy mogą obsługiwać także  klientów flotowych. Podczas rozmów o przyszłości nie mogło zabraknąć nowinek technologicznych. Na koniec odbyła się prezentacja najnowszych rozwiązań w motoryzacji, w tym skanera samochodowego automatyzującego proces przyjmowania pojazdów do warsztatu.

Wieczorem odbył się uroczysty bankiet, którego gospodarzem był Piotr Bałtroczyk. Prowadzący rozbawił gości do łez podczas swojego występu stand-up, a o magiczny klimat wydarzenia zadbał iluzjonista, który przygotował specjalny program na tę okazję.

Kolejne Regionalne Konferencje ProfiAuto Serwis odbędą się 21 września w Krakowie, 9 listopada w Poznaniu i 23 listopada we Wrocławiu.

Galeria

Zobacz inne aktualności

Ostatnie aktualności

Płyny hamulcowe
21/Mar

Płyny hamulcowe

Zachęcamy do obejrzenia filmu, w którym Marek Warmus szerzej omawia temat wyboru płynów hamulcowych
Mechanicy wprost: współczesny samochód jest bardziej awaryjny. Wyniki ogólnopolskiego badania właścicieli serwisów samochodowych
27/Lut

Mechanicy wprost: współczesny samochód jest bardziej awaryjny. Wyniki ogólnopolskiego badania właścicieli serwisów samochodowych

Chorzów, 26 lutego 2025 r. – Blisko trzy czwarte właścicieli warsztatów motoryzacyjnych ma wątpliwości, co do niezawodności nowoczesnych technologii stosowanych w autach. W porównaniu do modeli sprzed 20 lat, współczesne samochody są bardziej awaryjne. Wynika to z krajowego badania, jakie przeprowadziła należąca do firmy Moto-Profil największa w Polsce sieć warsztatów samochodowych – ProfiAuto Serwis. Dodatkowo mechanicy wskazali najmniej awaryjną markę oraz samochody, które ich zdaniem obecnie psują się najczęściej.
ProfiAuto przyznało tytuły Ambasadorów marki 2025  
30/Sty

ProfiAuto przyznało tytuły Ambasadorów marki 2025  

Największa w Polsce sieć niezależnych sklepów i hurtowni motoryzacyjnych drugi rok z rzędu wręczyła tytuły Ambasadorów ProfiAuto. W nowej odsłonie wyróżniono 37 Ambasadorów marki. Przed całą grupą wiele motoryzacyjnych wyzwań w 2025 roku, ale główny cel jest niezmienny - być jeszcze bliżej warsztatów.  
Dlaczego warto wymienić olej po zimie? Mechanik podaje przyczyny
27/Sty

Dlaczego warto wymienić olej po zimie? Mechanik podaje przyczyny

Okres pozimowy to jedna z dwóch najlepszych pór w ciągu roku na wymianę oleju w silniku. Trudne warunki eksploatacji powodują degradację oleju, a przygotowanie auta do sezonu długich i ciepłych dni to gwarancja utrzymania go w dobrej kondycji.
Podsumowanie roku w ProfiAuto i prognozy dla branży na 2025
19/Gru

Podsumowanie roku w ProfiAuto i prognozy dla branży na 2025

Co czeka branżę aftermarket w 2025 roku?
2/Gru

Co czeka branżę aftermarket w 2025 roku?

ProfiAuto wsparło serwisy poszkodowane w wyniku powodzi
25/Paź

ProfiAuto wsparło serwisy poszkodowane w wyniku powodzi

Sieć ProfiAuto zorganizowała i skoordynowała pomoc dla warsztatów, które ucierpiały w wyniku powodzi na południu Polski w połowie września. Kilka serwisów obsługiwanych przez hurtownie ProfiAuto borykało się z trudnościami związanymi z uszkodzeniami przez wodę infrastruktury, a także sprzętu i narzędzi.
Jeździsz z pustym bakiem? Mechanicy wyjaśniają, czym to grozi
24/Paź

Jeździsz z pustym bakiem? Mechanicy wyjaśniają, czym to grozi

Wielu kierowców lubi korzystać z “głębokiej rezerwy” w baku paliwa, co niesie za sobą poważne konsekwencje. Mechanicy przestrzegają jednak przed takimi praktykami, wskazując jakie części są przez to narażone na awarie. Dementują również teorię o szkodliwym tankowaniu pod korek, choć może być w tym szczypta prawdy.