Wiceprezes Adam Kapek w wywiadzie dla portalu Motofaktor

Największym wyzwaniem będzie powrót do standardowego działania – podsumowuje Adam Kapek, wiceprezes zarządu Moto-Profil. Zapraszamy do lektury wywiadu dla portalu Motofaktor.

1T9A2684.jpg

Redakcja: jak oceniają Państwo mijający rok na rynku aftermarketowym w Polsce?

Adam Kapek: Na początku roku, podczas spotkania z partnerami ProfiAuto, rozmawialiśmy o tym, że żyjemy w czasach określanych przez naukowców jako VUCA. To teoria, zgodnie z którą współczesny świat cechują: zmienność, niepewność, złożoność i niejednoznaczność. Czasy te wymagają dużej zwinności biznesów i tzw. „antykruchości”, która umożliwia szybkie dostosowywanie się do zmieniającego się otoczenia. Nie zakładaliśmy wtedy, że tak szybko przyjdą wydarzenia zmieniające nasze życie w każdym wymiarze i zweryfikowana zostanie gotowość organizacji do radzenia sobie w takich sytuacjach.

Podczas pierwszej fali pandemii pojawiały się na rynku diametralnie różne reakcje na nową rzeczywistość. Przykładowo, równolegle obserwowaliśmy ze strony części partnerów zwiększone zamówienia (w obawie przed ograniczoną dostępnością u producentów), podczas gdy inni decydowali się znacząco je zmniejszyć – bojąc się ograniczonego popytu. Za każdym z tych scenariuszy przemawiały pewne argumenty, które wydawały się prawdopodobne, ale nikt z nas nie potrafił jednoznacznie określić, jak będzie wyglądać przyszłość.

Zdecydowaliśmy, że w tym okresie kluczowe dla Moto-Profilu będzie zapewnienie ciągłości dostaw, a także utrzymanie stabilnych warunków handlowych dla naszych partnerów. Wspólnie zachowaliśmy trasy i warunki finansowe dla współpracujących mechaników. Przekonaliśmy się też ponownie o tym, że działając w ramach grupy – sieci sklepów i hurtowni ProfiAuto oraz ProfiAuto Serwis – lepiej radzimy sobie z wyzwaniami w trudnych czasach. Pandemia w różnym stopniu dotknęła poszczególne obszary, w których działamy, jednak z perspektywy czasu ogólny wynik sprzedaży okazał się bardzo dobry i to napawa optymizmem.

Z pewnością cieszy fakt, że branża aftermarketowa jest wciąż, a teraz może nawet szczególnie, tak bardzo potrzebna, że obecne zawirowania na rynku gospodarczym nie wpływają negatywnie na zapotrzebowanie na nasze usługi.

Zobacz inne aktualności

Ostatnie aktualności

Mechanicy wprost: współczesny samochód jest bardziej awaryjny. Wyniki ogólnopolskiego badania właścicieli serwisów samochodowych
27/Lut

Mechanicy wprost: współczesny samochód jest bardziej awaryjny. Wyniki ogólnopolskiego badania właścicieli serwisów samochodowych

Chorzów, 26 lutego 2025 r. – Blisko trzy czwarte właścicieli warsztatów motoryzacyjnych ma wątpliwości, co do niezawodności nowoczesnych technologii stosowanych w autach. W porównaniu do modeli sprzed 20 lat, współczesne samochody są bardziej awaryjne. Wynika to z krajowego badania, jakie przeprowadziła należąca do firmy Moto-Profil największa w Polsce sieć warsztatów samochodowych – ProfiAuto Serwis. Dodatkowo mechanicy wskazali najmniej awaryjną markę oraz samochody, które ich zdaniem obecnie psują się najczęściej.
ProfiAuto przyznało tytuły Ambasadorów marki 2025  
30/Sty

ProfiAuto przyznało tytuły Ambasadorów marki 2025  

Największa w Polsce sieć niezależnych sklepów i hurtowni motoryzacyjnych drugi rok z rzędu wręczyła tytuły Ambasadorów ProfiAuto. W nowej odsłonie wyróżniono 37 Ambasadorów marki. Przed całą grupą wiele motoryzacyjnych wyzwań w 2025 roku, ale główny cel jest niezmienny - być jeszcze bliżej warsztatów.  
Dlaczego warto wymienić olej po zimie? Mechanik podaje przyczyny
27/Sty

Dlaczego warto wymienić olej po zimie? Mechanik podaje przyczyny

Okres pozimowy to jedna z dwóch najlepszych pór w ciągu roku na wymianę oleju w silniku. Trudne warunki eksploatacji powodują degradację oleju, a przygotowanie auta do sezonu długich i ciepłych dni to gwarancja utrzymania go w dobrej kondycji.
Podsumowanie roku w ProfiAuto i prognozy dla branży na 2025
19/Gru

Podsumowanie roku w ProfiAuto i prognozy dla branży na 2025

Co czeka branżę aftermarket w 2025 roku?
2/Gru

Co czeka branżę aftermarket w 2025 roku?

ProfiAuto wsparło serwisy poszkodowane w wyniku powodzi
25/Paź

ProfiAuto wsparło serwisy poszkodowane w wyniku powodzi

Sieć ProfiAuto zorganizowała i skoordynowała pomoc dla warsztatów, które ucierpiały w wyniku powodzi na południu Polski w połowie września. Kilka serwisów obsługiwanych przez hurtownie ProfiAuto borykało się z trudnościami związanymi z uszkodzeniami przez wodę infrastruktury, a także sprzętu i narzędzi.
Jeździsz z pustym bakiem? Mechanicy wyjaśniają, czym to grozi
24/Paź

Jeździsz z pustym bakiem? Mechanicy wyjaśniają, czym to grozi

Wielu kierowców lubi korzystać z “głębokiej rezerwy” w baku paliwa, co niesie za sobą poważne konsekwencje. Mechanicy przestrzegają jednak przed takimi praktykami, wskazując jakie części są przez to narażone na awarie. Dementują również teorię o szkodliwym tankowaniu pod korek, choć może być w tym szczypta prawdy. 
Samochody z kratką dobre nie tylko dla firm. Mechanicy wprost: to proste, solidne modele
19/Wrz

Samochody z kratką dobre nie tylko dla firm. Mechanicy wprost: to proste, solidne modele

Samochody z kratką są jednoznacznie kojarzone z dużymi flotami. Obecnie coraz rzadsze, jednak rynek używanych jest wciąż bogaty w takie pojazdy. Mają ogromną zaletę dla przedsiębiorców, ale czy jest sens kupowania takiego samochodu prywatnie? Mechanicy nie mają wątpliwości.