Wiceprezes Adam Kapek w wywiadzie dla portalu Motofaktor

Największym wyzwaniem będzie powrót do standardowego działania – podsumowuje Adam Kapek, wiceprezes zarządu Moto-Profil. Zapraszamy do lektury wywiadu dla portalu Motofaktor.

1T9A2684.jpg

Redakcja: jak oceniają Państwo mijający rok na rynku aftermarketowym w Polsce?

Adam Kapek: Na początku roku, podczas spotkania z partnerami ProfiAuto, rozmawialiśmy o tym, że żyjemy w czasach określanych przez naukowców jako VUCA. To teoria, zgodnie z którą współczesny świat cechują: zmienność, niepewność, złożoność i niejednoznaczność. Czasy te wymagają dużej zwinności biznesów i tzw. „antykruchości”, która umożliwia szybkie dostosowywanie się do zmieniającego się otoczenia. Nie zakładaliśmy wtedy, że tak szybko przyjdą wydarzenia zmieniające nasze życie w każdym wymiarze i zweryfikowana zostanie gotowość organizacji do radzenia sobie w takich sytuacjach.

Podczas pierwszej fali pandemii pojawiały się na rynku diametralnie różne reakcje na nową rzeczywistość. Przykładowo, równolegle obserwowaliśmy ze strony części partnerów zwiększone zamówienia (w obawie przed ograniczoną dostępnością u producentów), podczas gdy inni decydowali się znacząco je zmniejszyć – bojąc się ograniczonego popytu. Za każdym z tych scenariuszy przemawiały pewne argumenty, które wydawały się prawdopodobne, ale nikt z nas nie potrafił jednoznacznie określić, jak będzie wyglądać przyszłość.

Zdecydowaliśmy, że w tym okresie kluczowe dla Moto-Profilu będzie zapewnienie ciągłości dostaw, a także utrzymanie stabilnych warunków handlowych dla naszych partnerów. Wspólnie zachowaliśmy trasy i warunki finansowe dla współpracujących mechaników. Przekonaliśmy się też ponownie o tym, że działając w ramach grupy – sieci sklepów i hurtowni ProfiAuto oraz ProfiAuto Serwis – lepiej radzimy sobie z wyzwaniami w trudnych czasach. Pandemia w różnym stopniu dotknęła poszczególne obszary, w których działamy, jednak z perspektywy czasu ogólny wynik sprzedaży okazał się bardzo dobry i to napawa optymizmem.

Z pewnością cieszy fakt, że branża aftermarketowa jest wciąż, a teraz może nawet szczególnie, tak bardzo potrzebna, że obecne zawirowania na rynku gospodarczym nie wpływają negatywnie na zapotrzebowanie na nasze usługi.

Zobacz inne aktualności

Ostatnie aktualności

Podsumowanie roku w ProfiAuto i prognozy dla branży na 2025
19/Gru

Podsumowanie roku w ProfiAuto i prognozy dla branży na 2025

Co czeka branżę aftermarket w 2025 roku?
2/Gru

Co czeka branżę aftermarket w 2025 roku?

ProfiAuto wsparło serwisy poszkodowane w wyniku powodzi
25/Paź

ProfiAuto wsparło serwisy poszkodowane w wyniku powodzi

Sieć ProfiAuto zorganizowała i skoordynowała pomoc dla warsztatów, które ucierpiały w wyniku powodzi na południu Polski w połowie września. Kilka serwisów obsługiwanych przez hurtownie ProfiAuto borykało się z trudnościami związanymi z uszkodzeniami przez wodę infrastruktury, a także sprzętu i narzędzi.
Jeździsz z pustym bakiem? Mechanicy wyjaśniają, czym to grozi
24/Paź

Jeździsz z pustym bakiem? Mechanicy wyjaśniają, czym to grozi

Wielu kierowców lubi korzystać z “głębokiej rezerwy” w baku paliwa, co niesie za sobą poważne konsekwencje. Mechanicy przestrzegają jednak przed takimi praktykami, wskazując jakie części są przez to narażone na awarie. Dementują również teorię o szkodliwym tankowaniu pod korek, choć może być w tym szczypta prawdy. 
Samochody z kratką dobre nie tylko dla firm. Mechanicy wprost: to proste, solidne modele
19/Wrz

Samochody z kratką dobre nie tylko dla firm. Mechanicy wprost: to proste, solidne modele

Samochody z kratką są jednoznacznie kojarzone z dużymi flotami. Obecnie coraz rzadsze, jednak rynek używanych jest wciąż bogaty w takie pojazdy. Mają ogromną zaletę dla przedsiębiorców, ale czy jest sens kupowania takiego samochodu prywatnie? Mechanicy nie mają wątpliwości.
Moto-Forum 2024, czyli wielkie spotkanie ekspertów branży aftermarket
29/Lip

Moto-Forum 2024, czyli wielkie spotkanie ekspertów branży aftermarket

Nowa nazwa i formuła. Niezmienne pozostaną integracja grupy oraz wymiana doświadczeń biznesowych. W tym roku spotkanie sieci ProfiAuto i ProfiAuto Serwis odbędzie się w ramach wspólnego wydarzenia - Moto-Forum 2024. Weźmie w nim udział ponad 400 przedstawicieli warsztatów samochodowych i blisko 260 hurtowni motoryzacyjnych.
Mechanicy o autach poleasingowych i poflotowych. Czy warto je kupować?
22/Lip

Mechanicy o autach poleasingowych i poflotowych. Czy warto je kupować?

Skrajnie zaniedbane, a może wprost przeciwnie? Często mówi się, że o auta służbowe nikt nie dba. W pierwszej kolejności należy jednak wyraźnie oddzielić auto poleasingowe pochodzące z floty pojazdów i takie, którym jeździł przedsiębiorca, nierzadko prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą. O tym, czy warto kupować poleasingowe i poflotowe auta używane oraz co sprawdzić przed zakupem, mówią eksperci z sieci warsztatów ProfiAuto Serwis i firmy MOTO Flota.
Moto-Profil w pierwszej setce listy największych polskich firm magazynu „Wprost”
28/Maj

Moto-Profil w pierwszej setce listy największych polskich firm magazynu „Wprost”

Moto-Profil znalazł się w pierwszej setce tegorocznej edycji listy 200 największych polskich firm magazynu „Wprost”. W porównaniu do edycji z 2023 roku, spółka awansowała o kilka miejsc, będąc jedną z największych krajowych firm z branży dystrybutorów części motoryzacyjnych w tym zestawieniu.