Jubileuszowe konferencje Moto-Profil i ProfiAuto

Uhonorowanie jubileuszu 25-lecia firmy Moto-Profil i 10-lecia marki ProfiAuto, podsumowanie owocnego roku i przekazanie partnerom planów na najbliższą, intensywną przyszłość – to najważniejsze założenia tegorocznej Konferencji Partnerów Handlowych firmy Moto-Profil oraz spotkania partnerów ProfiAuto.

W tym roku Moto-Profil zaprosił swoich partnerów handlowych i dostawców do siebie – na Śląsk, gdzie 25 lat temu rozpoczęła się historia firmy. Ze względu na wyjątkowy jubileusz, wydarzenia zaplanowane na 22 września wyróżniały się na tle wszystkich dotychczasowych imprez organizowanych przez jednego z największych dystrybutorów części i wyposażenia warsztatowego. Jako miejsce porannej konferencji wybrano najwyższy wieżowiec w Katowicach – Altus, natomiast wieczorny bankiet odbył się w Międzynarodowym Centrum Kongresowym – najnowocześniejszym w stolicy Śląska budynku, w którym organizowane są wydarzenia wysokiej rangi, jak m.in. Europejski Kongres Gospodarczy oraz targi ProfiAuto Show.

Poranna konferencja była już po raz szósty okazją do spotkania partnerów zrzeszonych w sieci ProfiAuto. Wzięli w niej udział właściciele ponad 220 największych hurtowni i sklepów motoryzacyjnych z Polski, Czech i Słowacji. W unikalnej scenerii sali kinowej mogli oni, w filmowej konwencji, przypomnieć sobie kluczowe elementy, które wpłynęły na intensywny rozwój sieci w mijającym roku oraz wysłuchać prezentacji na temat kierunków wytyczonych na przyszłość. Gości przywitał prezes Moto-Profil, Piotr Tochowicz, który w swojej prelekcji mówił m.in. o sile i perspektywach sieci.

– Aby być konkurencyjnym na dzisiejszym rynku motoryzacyjnym, trzeba obrać jedną z dwóch dróg. Można być elementem konglomeratu albo zgrupować się w takiej organizacji jak nasza, w której los nas wszystkich zależy od wspólnej inicjatywy. Świat sprzyja bowiem wielkim i to im daje realne możliwości rozwoju – podsumował.

Fotios Katsardis, prezes stowarzyszenia Temot International zrzeszającego największe światowe firmy z sektora automotive, swoje przemówienie poświęcił perspektywom konsolidacji w branży motoryzacyjnej oraz strategii na poszczególnych rynkach. Akcentował także znaczenie dokonywanych przez ProfiAuto inwestycji w nowoczesne rozwiązania informatyczne i komunikacyjne. Kolejnym prelegentem był Sławomir Błaszczyk, przewodniczący Rady Programowej ProfiAuto, który przybliżył gościom sposób funkcjonowania tego organu, powołanego, aby dać partnerom możliwości wspierania, wytyczania i opiniowania kierunków rozwoju sieci.
O działaniach poza granicami Polski mówił z kolei Jindrich Krejci – dyrektor ds. rozwoju marki ProfiAuto w Czechach i na Słowacji, który podkreślał, że bazując na polskich doświadczeniach, silna marka sieci budowana jest także na tych rynkach.

Szczegóły na temat tegorocznych, najważniejszych inicjatyw podjętych przez sieć ProfiAuto przekazał w swojej prezentacji Michał Tochowicz, dyrektor ds. strategii i rozwoju marki. Podczas przemówienia przytaczał liczby potwierdzające m.in. rozwój sieci i projektu ProfiAuto Serwis (ponad 30 nowych partnerów – sklepów i hurtowni oraz kilkaset warsztatów w bieżącym roku), wzrost nakładów inwestycyjnych (o około 25 proc. w ciągu roku), rekordową frekwencję specjalistów podczas tegorocznego ProfiAuto Show (ponad 10 tysięcy mechaników wśród gości targowych), rozwój autorskiego projektu ProfiAuto PitStop (ponad 5000 samochodów skontrolowanych od początku roku), udany sezon szkoleń ProfiRacing Cup (640 uczestników) czy imponujące projekty komunikacyjne (współpraca z Adamem Klimkiem oraz publikacja „Rankingu Awaryjności Samochodów według polskich mechaników”). Kolejne przemówienie wygłosił Andrzej Brylak – pełnomocnik Zarządu Moto-Profil ds. rozwoju biznesu, który mówił zarówno o oczekiwaniach właścicieli warsztatów, jak i klientów końcowych oraz o tym, jak wpisują się w nie rozwiązania takie, jak aplikacja ProfiAuto czy program komputerowy dla warsztatów ProfiAuto F2100. Na koniec Marcin Franc z firmy DotConnet zaprezentował uczestnikom konferencji wynalazek, który przeniósł ich do motoryzacyjnej wirtualnej rzeczywistości – skaner warsztatowy, czyli urządzenie służące do tworzenia cyfrowej dokumentacji pojazdu w czasie krótszym niż dwie minuty. System oparty o najnowsze rozwiązania informatyczne i sztuczną inteligencję jest aktualnie testowany w wybranych serwisach ProfiAuto.

Wieczór należał do partnerów handlowych Moto-Profil oraz pracowników firmy, którzy wspólnie świętowali jubileusz 25-lecia dystrybutora. W gali wzięło udział ponad 1100 osób. Na początek wszyscy zgromadzeni mieli okazję obejrzeć niestandardową realizację filmową, podsumowującą 25 lat funkcjonowania firmy. W konwencji gry komputerowej pokazała ona najważniejsze momenty z życia Moto-Profilu, a przed kamerą pojawili się pracownicy i członkowie zarządu, którzy przeprowadzili oglądających przez tę opowieść o rozwoju i podejmowaniu nowych wyzwań.

– Od początku stawialiśmy na odważne, a nawet szalone pomysły, które były biegunowo różne od trendów rynkowych. Udało się, ponieważ fundamentami naszej działalności zawsze były trzy piękne wartości: partnerstwo, współpraca i lojalność. Mamy świadomość dużej odpowiedzialności za pracowników i partnerów, bo naszą siłą są ludzie. To zresztą największy i jedyny dobrze działający motor biznesu – mówił Piotr Tochowicz, prezes Moto-Profil.

Jubileuszowemu bankietowi towarzyszył spektakularny program artystyczny. Rozpoczęła go gala „Filmowe hity 25-lecia na 25-lecie Moto-Profil” w wykonaniu Orkiestry Symfonicznej pod batutą Tomasza Szymusia, z udziałem zwycięzców i finalistów programu The Voice of Poland. Całość poprowadzili Maciej Orłoś oraz Patrycja Tomaszczyk-Kindla. W trakcie gali zarząd firmy wyróżnił pracowników, którzy mogą poszczycić się stażem 15, 20 oraz 25 lat pracy w Moto-Profilu. Następnie firma podziękowała dostawcom za pośrednictwem ciekawego pokazu multimedialnego znanej z programów telewizyjnych grupy MultiVisual. Po uroczystej kolacji nadszedł czas na kolejny mocny punkt wieczoru – występ kabaretu Hrabi. Po nim nastąpił powrót do muzycznych emocji za sprawą koncertu Braci oraz Krzysztofa Cugowskiego z Zespołem Mistrzów. Na zakończenie w muzyczną podróż 25-lecia gości Moto-Profilu zabrał Hirek Wrona.

Partnerami wydarzenia były marki: ABS, ATE, Bosch, Brembo, Febi Bilstein, Filtron, Gates, Magneti Marelli, Mann-Filter, Philips, RTS, Schaeffler, SKF, Tenneco Monroe, Tomex, Total, Varta, ZF oraz Zimmermann.

To jednak nie koniec celebrowania 25-lecia dystrybutora. Już 30 września zostaną wyłonieni partnerzy handlowi przedsiębiorstwa, do których w ramach promocji „25+1 samochodów na 25-lecie firmy Moto-Profil” trafi 26 samochodów Opel Corsa VAN o łącznej wartości niemal 1,3 miliona złotych.

Galeria

Zobacz inne aktualności

Ostatnie aktualności

Samochody z kratką dobre nie tylko dla firm. Mechanicy wprost: to proste, solidne modele
19/Wrz

Samochody z kratką dobre nie tylko dla firm. Mechanicy wprost: to proste, solidne modele

Samochody z kratką są jednoznacznie kojarzone z dużymi flotami. Obecnie coraz rzadsze, jednak rynek używanych jest wciąż bogaty w takie pojazdy. Mają ogromną zaletę dla przedsiębiorców, ale czy jest sens kupowania takiego samochodu prywatnie? Mechanicy nie mają wątpliwości.
Moto-Forum 2024, czyli wielkie spotkanie ekspertów branży aftermarket
29/Lip

Moto-Forum 2024, czyli wielkie spotkanie ekspertów branży aftermarket

Nowa nazwa i formuła. Niezmienne pozostaną integracja grupy oraz wymiana doświadczeń biznesowych. W tym roku spotkanie sieci ProfiAuto i ProfiAuto Serwis odbędzie się w ramach wspólnego wydarzenia - Moto-Forum 2024. Weźmie w nim udział ponad 400 przedstawicieli warsztatów samochodowych i blisko 260 hurtowni motoryzacyjnych.
Mechanicy o autach poleasingowych i poflotowych. Czy warto je kupować?
22/Lip

Mechanicy o autach poleasingowych i poflotowych. Czy warto je kupować?

Skrajnie zaniedbane, a może wprost przeciwnie? Często mówi się, że o auta służbowe nikt nie dba. W pierwszej kolejności należy jednak wyraźnie oddzielić auto poleasingowe pochodzące z floty pojazdów i takie, którym jeździł przedsiębiorca, nierzadko prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą. O tym, czy warto kupować poleasingowe i poflotowe auta używane oraz co sprawdzić przed zakupem, mówią eksperci z sieci warsztatów ProfiAuto Serwis i firmy MOTO Flota.
Moto-Profil w pierwszej setce listy największych polskich firm magazynu „Wprost”
28/Maj

Moto-Profil w pierwszej setce listy największych polskich firm magazynu „Wprost”

Moto-Profil znalazł się w pierwszej setce tegorocznej edycji listy 200 największych polskich firm magazynu „Wprost”. W porównaniu do edycji z 2023 roku, spółka awansowała o kilka miejsc, będąc jedną z największych krajowych firm z branży dystrybutorów części motoryzacyjnych w tym zestawieniu.
Moto-Profil „Partnerem Roku” stowarzyszenia TEMOT International
21/Maj

Moto-Profil „Partnerem Roku” stowarzyszenia TEMOT International

Firma Moto-Profil otrzymała tytuł „Shareholder of the Year” TEMOT International – jednego z największych międzynarodowych stowarzyszeń zrzeszających globalnych dystrybutorów części motoryzacyjnych. Statuetki przyznano na corocznym spotkaniu członków organizacji, tym razem odbywającym się w Warszawie. Moto-Profil był w gronie jedynie 10 spośród wszystkich 115 firm członkowskich, którym przyznano nagrody na tegorocznej edycji konferencji.
ProfiAuto Wirtualny Warsztat w prestiżowym raporcie o Metavers fundacji Res Publica i firmy Meta
16/Kwi

ProfiAuto Wirtualny Warsztat w prestiżowym raporcie o Metavers fundacji Res Publica i firmy Meta

Projekt ProfiAuto Wirtualny Warsztat, który z pomocą wirtualnej rzeczywistości uczy młodych mechaników zawodu, stał się częścią raportu „New Digital Frontier” fundacji Res Publica. Wydawnictwo zostało przygotowane m.in. z twórcami Facebooka oraz Instagrama – firmą Meta i wskazuje jak koncept metaverse może mieć zastosowanie w codziennym życiu obywateli Europy Środkowo-Wschodniej. ProfiAuto Wirtualny Warsztat znalazł się w tej publikacji m.in. wśród innych innowacyjnych rozwiązań wykorzystujących wirtualną rzeczywistość z Litwy, Polski oraz Słowacji.
Nowe rozdanie w ProfiAuto. Poznajcie Ambasadorów marki
15/Kwi

Nowe rozdanie w ProfiAuto. Poznajcie Ambasadorów marki

38. To nowa i szczególna liczba w ProfiAuto. Dokładnie tylu liczy grupa Ambasadorów ProfiAuto, która działa w ramach sieci od 1 kwietnia. Największa w Polsce sieć niezależnych sklepów i hurtowni motoryzacyjnych stawia na nową strategię, spójność i jednolitą komunikację.
Branża aftermarketu motoryzacyjnego będzie rosła szczególnie w Polsce
5/Kwi

Branża aftermarketu motoryzacyjnego będzie rosła szczególnie w Polsce

Jak wskazują analizy ekspertów motoryzacyjnych, w najbliższych latach park samochodów ma ulegać sukcesywnemu starzeniu się, co paradoksalnie ma związek z postępującą elektryfikacją pojazdów. Dzięki temu wartość globalnego IAM (rynku dystrybutorów, sklepów oraz hurtowni motoryzacyjnych) ma zwiększyć się o niemal 18 miliardów USD do końca dekady. Jak przekonują eksperci firmy Moto-Profil, szczególnie w Polsce branża ta będzie rosła w szybkim tempie, gdyż kierowców i większości firm nie będzie stać na przesiadanie się do coraz droższych, zelektryfikowanych modeli samochodów. Na przykładzie rozwoju należącej do nich sieci ProfiAuto wskazują też, jak z powodzeniem inwestować dziś w branży IAM.