Nowe badania ankietowe polskich kierowców

Raczej nie dbamy o ustawienie świateł i nie sprawdzamy stanu naszych opon, ale za to bardzo często myjemy karoserię – takie są pierwsze wnioski z wielkiego sondażu przeprowadzonego przez ProfiAuto wśród właścicieli używanych samochodów. Dotychczas wypełniono ponad 1200 ankiet.

2017-08-18-myjnia.jpg

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród właścicieli używanych samochodów podczas akcji PitStop, poziom wiedzy polskich kierowców i stan ich aut jest przeciętny. Aż 80% z nich nie zna prawidłowej wysokości bieżnika, a prawie 75% sprawdza ustawienie świateł tylko raz w roku.

 Jak zaobserwowaliśmy na organizowanych przez nas w całej Polsce akcjach przeglądowych, ocena własnego samochodu mocno rozmija się z tym, co widać po zajrzeniu pod maskę – mówi Michał Tochowicz, dyrektor ds. rozwoju i strategii marki ProfiAuto, należącej do firmy Moto-Profil.

Polscy kierowcy największą uwagę przykładają do sprzątania swojego samochodu. Niemal 64% przebadanych właścicieli pojazdów przyznaje się do częstego czyszczenia auta – średnio raz na dwa tygodnie. Gorzej wypada kwestia sprawdzania ciśnienia w oponach. 60% ankietowanych bada ilość powietrza w kołach kilka razy w roku lub tylko w czasie ich wymiany. Natomiast ustawienie świateł zazwyczaj kontrolowane jest w trakcie przeglądu okresowego – 74% wskazań. Co więcej, 31% respondentów nigdy nie korzysta z manualnego sterowania lampami. Najgorzej wypada znajomość prawidłowej, minimalnej wysokości bieżnika w oponach. Średnio  co piąty ankietowany wiedział, że jest to 1,6 mm.

– Po przeanalizowaniu 1200 zebranych ankiet możemy stwierdzić, że dla polskich kierowców bardziej istotne jest to, co widać na zewnątrz, niż bezpieczeństwo swoje i innych uczestników ruchu drogowego. Na troskę o stan techniczny samochodu oraz jego estetykę wpływa także marka posiadanego auta – mówi Michał Tochowicz.

Po rozdzieleniu wyników na właścicieli poszczególnych marek samochodowych najlepiej w zestawieniu wypadli posiadacze aut marki BMW. 60% z nich sprząta swój samochód co najmniej raz w tygodniu, a prawie połowa zna prawidłową minimalną wysokość bieżnika w oponach. Po drugiej stronie szali uplasowali się posiadacze Chevroletów. 51% z nich kontroluje ciśnienie w kołach dwa razy w roku, a ponad połowa sprawdza ustawienie świateł przy okazji badania technicznego. Bardzo źle wypadli również właściciele Mazd – tylko 4% z nich znało prawidłową minimalną wysokość bieżnika w oponach. Ankieta została przeprowadzona podczas ogólnopolskiej akcji darmowych przeglądów PitStop.
W trakcie PitStopów kierowcy oraz serwisanci wypełniają anonimowe kwestionariusze, w których odpowiadają na pytania związane z dbaniem o swój samochód i jego serwisowaniem. Dotychczas zebrano wyniki z kilkudziesięciu spotkań, które miały miejsce w różnych częściach Polski. Do końca roku odbędzie się jeszcze trzydzieści odsłon akcji.

Zobacz inne aktualności

Ostatnie aktualności

30 lat w branży: IX Konferencja ProfiAuto i Konferencja Partnerów Handlowych Moto-Profil
11/Paź

30 lat w branży: IX Konferencja ProfiAuto i Konferencja Partnerów Handlowych Moto-Profil

W dniach 6-7 października br. odbyło się coroczne spotkanie partnerów sieci ProfiAuto, tym razem połączone z jubileuszem 30-lecia jej właściciela – firmy Moto-Profil. W wydarzeniu wzięło udział ponad 450 gości – partnerów sieci, kontrahentów oraz dostawców z całej Europy. Choć event miał charakter jubileuszowy, skupiono się przede wszystkim na przyszłości branży, Moto-Profilu i ProfiAuto, w tym: nadchodzącym debiucie nowego katalogu online, rozszerzaniu sieci o kolejne punkty oraz rozwoju marek własnych: ProfiPower, OYODO i JPN.
Debiutuje nowa strona internetowa ProfiPower
25/Wrz

Debiutuje nowa strona internetowa ProfiPower

ProfiPower to – obok OYODO i JPN – jedna z marek własnych Moto-Profilu. Ponad 5300 mechaników i tysiące kierowców, którzy zaufali marce, od września br. może śledzić informacje na jej temat nie tylko na Facebooku, ale także na stronie www.profipower.eu.
Niezależny aftermarket motoryzacyjny chce się rozwijać
14/Wrz

Niezależny aftermarket motoryzacyjny chce się rozwijać

Ośmiu na dziesięciu mechaników nie żałuje decyzji o założeniu serwisu motoryzacyjnego i jeszcze raz wybraliby tę formę działalności, rozpoczynając nowy biznes – wynika z badania przeprowadzonego w warsztatach ProfiAuto Serwis. Dobre nastroje w branży potwierdza też wzrost liczby nowych partnerów należącej do grupy Moto-Profil sieci: do 240 zrzeszonych firm dołączyło w ostatnich miesiącach aż sześć nowych hurtowni i sklepów motoryzacyjnych.
Świętujemy 30-lecie Moto-Profilu: dni otwarte i piknik
2/Cze

Świętujemy 30-lecie Moto-Profilu: dni otwarte i piknik

Z okazji 30-lecia firmy, 27 maja br. odbył się pierwszy Piknik Rodzinny Moto-Profilu. Na katowickim lotnisku Muchowiec bawiło się 1800 pracowników wraz z bliskimi. Impreza obfitowała w dziesiątki atrakcji, gdzie każdy mógł znaleźć coś dla siebie – i najmłodsi, i dorośli. Wśród nich były między innymi symulatory jazdy, konkursy, warsztaty artystyczne, dmuchańce oraz różnego rodzaju gry sprawnościowe i sportowe. Podobne wydarzenia odbyły się także w centrach logistycznych Moto-Profilu w Jawczycach pod Warszawą oraz w Świebodzinie. Na jednym z nich doszło nawet do… oświadczyn!
Znaczący awans Moto-Profilu na liście 500 największych firm
23/Maj

Znaczący awans Moto-Profilu na liście 500 największych firm

W 2023 roku Moto-Profil znalazł się na 189. pozycji na liście 500 największych polskich przedsiębiorstw, tworzonej przez dziennik „Rzeczpospolita”. To największy awans naszej firmy w historii jej obecności w tym prestiżowym rankingu. W 2022 i 2021 roku Moto-Profil znajdował się w czwartej setce tego corocznego zestawienia „Rzeczpospolitej”.
Moto-Profil o przyszłości branży na TEMOT International Summit 2023
19/Maj

Moto-Profil o przyszłości branży na TEMOT International Summit 2023

W dniach 9-11 maja br. eksperci Moto-Profil brali udział w TEMOT International Summit 2023 – najważniejszym corocznym spotkaniu przedstawicieli branży automotive aftermarket, w którym uczestniczyło ponad 400 gości z całego świata. TEMOT International to obecnie największa globalna organizacja zrzeszająca dystrybutorów i producentów części motoryzacyjnych. Nasza firma jest jej jedynym (pod kątem dystrybucji części i akcesoriów samochodowych) polskim członkiem już od ponad 20 lat, a w jej radzie nadzorczej zasiada obecnie prezes Moto-Profilu – Michał Tochowicz, który stoi także na czele grupy roboczej Task Force Data Management.
Diamenty Forbesa dla Moto-Profilu już po raz 10.
16/Maj

Diamenty Forbesa dla Moto-Profilu już po raz 10.

Moto-Profil został po raz kolejny wyróżniony prestiżowym Diamentem Forbesa. To już 10. nagroda dla naszej firmy, przyznana przez polską edycję tego międzynarodowego magazynu, specjalizującego się w publikowaniu list najlepszych i najbardziej wpływowych firm w Polsce i na świecie. W tegorocznej, 15. edycji Moto-Profil został wyróżniony jako jedno z najdynamiczniej rozwijających się polskich przedsiębiorstw w województwie śląskim, które osiągnęły najwyższy średni roczny wzrost wartości.
Wywiad z prezesem Moto-Profilu
27/Mar

Wywiad z prezesem Moto-Profilu

Zapraszamy do lektury najnowszego wywiadu z Michałem Tochowiczem dla branżowego portalu Motofaktor. W rozmowie wracamy do początków firmy, przybliżamy część historii oraz prezentujemy plany rozwojowe.