Rozbudowa powierzchni magazynowej i wzrost sprzedaży
Dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa zaowocował powiększeniem siedziby Moto-Profilu w porównaniu do roku 2016 o niemal 30%. Obecnie firma zajmuje magazyn o powierzchni 45 tys. m2, a wartość znajdujących się w nim części i akcesoriów samochodowych przekracza 60 milionów euro. Przedsiębiorstwo odnotowało także 25-procentowy wartościowy wzrost sprzedaży w stosunku do roku 2016.
Nagrody i wyróżnienia
Działalność Moto-Profilu w 2017 roku wyróżniona została w skali ogólnopolskiej i międzynarodowej. Redakcja miesięcznika „Forbes” nagrodziła firmę siódmym w historii „Diamentem Forbesa” oraz sklasyfikowała na 66. miejscu w rankingu „100 Największych Polskich Firm Prywatnych”. Osiągnięte przez Moto-Profil wyniki finansowe sprawiły, że przedsiębiorstwo odnotowało również znaczący wzrost na liście największych polskich firm opracowanej przez „Rzeczpospolitą”. Firma ponownie znalazła się także w rankingu tygodnika „Wprost” – „200 Największych Polskich Firm” – plasując się o kilkanaście pozycji wyżej niż w 2016 roku. Działalność spółki została doceniona także przez grupę Temot International, która nagrodziła Moto-Profil mianem najlepszego udziałowca w kategorii „samochody osobowe”.
Pionierskie rozwiązanie w katalogu
Firma Moto-Profil jako pierwsza w kraju skatalogowała narzędzia do obsługi rozrządu różnych producentów pod konkretną markę pojazdu, wzbogacając katalog Części Samochodowych ProfiAuto o możliwość doboru dedykowanych blokad rozrządu do wybranego pojazdu. Dla klienta oznacza to łatwość w dopasowywaniu narzędzi, identycznie, jak ma to miejsce w przypadku części samochodowych. Dodatkowo, w katalogu pojawiła się również kompleksowa funkcja „Wyceny”, pozwalająca na estymację kosztów części i czasu pracy.
Rozwój marki ProfiAuto
W roku 2017 przedstawiciele Moto-Profilu dbali również o dynamiczny rozwój marki ProfiAuto. Obecnie sieć zrzesza ponad 220 sklepów i hurtowni motoryzacyjnych oraz niemal 1200 serwisów samochodowych w Polsce, Czechach i na Słowacji. Wśród projektów zrealizowanych w ciągu ostatnich 12 miesięcy znajdują się m.in. rekordowe targi ProfiAuto Show, które odwiedziło ponad 40 000 gości, druga seria „Projektu Warsztat” – jednego z najchętniej oglądanych programów TVN Turbo oraz flagowa akcja PitStop zorganizowana w 100 miastach polskich, czeskich i słowackich.
Współpraca z najlepszymi | Nowi ambasadorzy
Podczas targów ProfiAuto Show 2017 firma Moto-Profil podpisała porozumienie o strategicznej współpracy z firmą Neptis – właścicielem popularnej wśród kierowców aplikacji Yanosik. Również w trakcie targów ogłoszono, że ambasadorem marki ProfiAuto został Adam Klimek, nazywany najlepszym mechanikiem samochodowym w Polsce. Do grona przedstawicieli sieci dołączył również Maciej Wisławski, kultowa postać polskiego motorsportu.
Rok 2018 jest dla firmy Moto-Profil rokiem jubileuszowym – przedsiębiorstwo obchodzi 25-lecie istnienia. Będzie to okres pod wieloma względami wyjątkowy; ćwierć wieku doświadczenia w branży motoryzacyjnej w połączeniu ze stworzoną w tym czasie tradycją zaowocują nowatorskimi projektami, które pozytywnie wpłyną nie tylko na dalszy wzrost przedsiębiorstwa, ale przede wszystkim na rozwój partnerów biznesowych Moto-Profilu.